اطلاعیه پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه شیراز در سال ۹۶

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

متقاضیان پذیرش دکتری بدون آزمون سال ۱۳۹۶ دانشگاه شیراز از ۱۶ اردیبهشت ماه می‎‌توانند نسبت به ارسال مدارک خود اقدام نمایند.

دانشگاه شیراز در نظر دارد به استناد “آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری” به شماره ۲۱/۶۷۲۷۲ مورخ ۹۳/۴/۱۸ و آیین نامه الحاقی آن به شماره ۲۱/۲۳۷۲۰۰ مورخ ۹۳/۱۲/۱۶ و مصوبات شوراهای تحصیلات تکمیلی و آموزشی دانشگاه، طبق موارد مندرج در این اطلاعیه، از میان فارغ التحصیلان و دانشجویان ممتاز کارشناسی ارشد دانشگاه های معتبر دولتی، با انجام مصاحبه و بررسی مدارک آموزشی و پژوهشی، برای نیمسال اول سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در رشته – گرایش های پیوست در مقطع دکتری دانشجو پذیرش نماید.
لیست رشته های دکتری دانشگاه شیراز جهت پذیرش ممتازین، متعاقبا منتشر خواهد شد.

دانشجویان موسسات آموزش عالی دولتی، دانشگاه پیام نور، آزاد اسلامی، فرهنگیان، غیر دولتی – غیر انتفاعی، علمی- کاربردی و فنی- حرفه ای مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

شرایط ثبت نام:

داشتن همه شرایط بند های ۱ تا ۴ زیر الزامی است:

۱- داشتن میانگین کل ۱۶ در دوره کارشناسی

۲- داشتن میانگین کلی ۱۷ در دوره کارشناسی ارشد بدون احتساب نمره پایان نامه

تبصره ۱: معدل بندهای ۱ و ۲ برای دانشگاه های شیراز، تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، علم و صنعت ایران، فردوسی مشهد، اصفهان، صنعتی اصفهان، تبریز، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با احتساب ضریب ۱/۰۵ محاسبه خواهد شد.

تبصره ۲: دانشجویان کارشناسی ارشد که تا پایان شهریور ماه ۹۶ فارغ التحصیل شوند و میانگین کلی ۱۷ در این دوره داشته باشند، در صورت داشتن سایر شرایط می توانند از تسهیلات این آیین نامه استفاده نمایند. این دانشجویان در نیمسال آخر به جز پایان نامه نباید درس دیگری داشته باشند. همچنین در صورت قبول شدن این دانشجویان چنانچه تا ۹۶/۶/۳۱ فارغ التحصیل نشوند، قبولی آن ها لغو خواهد شد.

۳- بیش از دو سال از تاریخ دانش آموختگی متقاضی نگذشته باشد.

۴- کسب حداقل ۷ امتیاز از جدول ارزشیابی مقالات و اختراع ها

تبصره ۳: کسب حداقل نمره ۵۰ از آزمون زبان MCHE یا معادل آن در سایر آزمون ها قبل از آزمون جامع دکتری (مطابق با آیین نامه دوره دکتری مصوب وزارت)

تبصره ۴: دانشجویان سال ششم دکترای حرفه ای (عمومی) دامپزشکی در صورتی که تا پایان تابستان سال پنجم تمامی دروس خود را گذرانده باشند و تنها دروس کارورزی و پایان نامه آنان باقی مانده باشد، به شرط دارا بودن معدل بالای ۱۷ (با رعایت مفاد تبصره ۱ این فراخوان) میتوانند در این فراخوان شرکت کنند.

تبصره ۵: درمورد دانش آموختگان دکترای حرفه ای (عمومی) دامپزشکی، معدل بالای ۱۷ (با رعایت مفاد تبصره ۲ این فراخوان) بدون احتساب نمره های دروس کارورزی و پایان نامه ملاک عمل خواهد بود.

نحوه ثبت نام:
ثبت نام به صورت اینترنتی است و داوطلبان می توانند برای ثبت نام از بعد از ظهر روز شنبه ۹۶/۲/۱۶ تا روز شنبه ۹۶/۲/۳۰ به نشانی اینترنتی www.shirazu.ac.ir مراجعه کنند و ضمن ثبت نام، مدارک لازم را در سامانه بارگذاری نمایند. پس از آن سیستم غیرفعال می گردد و این مدت به هیچ وجه قابل تمدید نخواهد بود. (توصیه می شود داوطلبان نسبت به انجام مراحل ثبت نام در نخستین روزهای مهلت ثبت نام اقدام نمایند تا با مشکل ازدحام و کندی یا قطع خطوط مواجه نگردند.)
واریز مبلغ ۹۰۰/۰۰۰ ریال (نود هزار تومان) به حساب اینترنتی مندرج در صفحه ثبت نام اینترنتی به عنوان هزینه ثبت نام.
شناسه پرداخت کننده برای پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۲۴۰۰۴۸۰۳۱۹۷ می باشد.

مدارک لازم برای ثبت نام اینترنتی:

تمامی مدارک زیر، باید با فرمت JPG اسکن شده و در محل مربوط به پیوست ها، در فرایند ثبت نام اینترنتی بارگذاری شود.

۱٫ یک قطعه عکس

۲٫ کارت ملی

۳٫ صفحه اول شناسنامه

۴٫ مدرک کارشناسی(لیسانس)

۵ . مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) برای فارغ التحصیلان

تبصره ۳: معرفی شدگانی که به دلایلی قادر به ارائه کپی مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد نمی باشند، لازم است کپی گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک را پیوست نمایند.

۶٫ ریزنمرات دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد که در آن تعداد واحدهای گذرانده شده در هر نیمسال و معدل هر نیمسال و معدل کل به طور کامل و خوانا درج شده باشد.

۷٫ صفحه اول پایان نامه کارشناسی ارشد که در آن عنوان پایان نامه، نام اعضای کمیته دفاع با امضای آن ها قید شده باشد و نام استاد راهنما و درجه پایان نامه در آن مشخص باشد. (برای فارغ التحصیلان)

تبصره ۴: ارائه اصل پایان نامه صحافی شده یا فایل PDF آن روی CD به کمیته مصاحبه کننده الزامی است.

۸٫ صفحه اول مقالات علمی پژوهشی مرتبط با پایان نامه یا نامه پذیرش قطعی، صفحه اول مقاله باید از مجله باشد و در بالای آن نام داوطلب، نام استاد راهنما و نام مجله علمی پژوهشی مورد تایید کمیسیون نشریات علمی وزارت متبوع درج شده باشد.

۹ . گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران. (در صورت وجود)

۱۰٫ برگزیدگی در جشنواره های علمی معتبر بین المللی خوارزمی، فارابی، رازی و ابن سینا. (در صورت وجود)

تبصره ۵: بند ۹ و ۱۰ می تواند جایگزین مقاله مرتبط با پایان نامه شود.

۱۱٫ گواهی فراغت از تحصیل تا ۹۶/۶/۳۱ مورد تأیید معاون آموزشی دانشگاه محل تحصیل برای دانشجویان نیمسال آخر

۱۲٫ گواهی رتبه اول تا سوم در میان هم رشته هم ورودی در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد (در صورت احراز رتبه)

۱۳٫ مدرک قابل قبول زبان انگلیسی (در صورت وجود)

۱۴٫ سایر سوابق آموزشی، پژوهشی و اجرایی (در صورت وجود)

تذکرات مهم:
درخواست ثبت نام به صورت غیر اینترنتی امکان پذیر نمی باشد.
هر داوطلب فقط در یک رشته گرایش می تواند ثبت نام کند.
هر داوطلب فقط یک بار می تواند فرآیند ثبت نام را فعال کند. در صورت ناقص بودن فرآیند، امکان ثبت نام مجدد وجود ندارد.
مدارکی که ناقص باشد بررسی نخواهد شد.

متقاضیان پس از ثبت نام اولیه در سایت دانشگاه شیراز باید کپی تمام سوابق آموزشی، پژوهشی و اجرایی خود را به همراه فرم تکمیل شده مشخصات داوطلب (فرم شماره ۱) در قالب صحافی فنری تهیه کنند و مشخصات فردی از قبیل نام و نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، رشته تحصیلی، معدل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد، دانشگاه محل تحصیل در دو مقطع و رشته انتخابی خود را بر روی جلد نصب نمایند و در روز مصاحبه به کمیته اجرای آزمون تحویل دهند.مدارک دریافتی به هیچ وجه مسترد نخواهد شد.
پذیرش دانشجو صرفاً برای رشته گرایش های مندرج در آگهی می باشد. ( لیست رشته های دکتری دانشگاه شیراز جهت پذیرش ممتازین، به زودی منتشر خواهد شد.
در صورت احراز هرگونه مطالب خلاف واقع در مدارک ارائه شده توسط داوطلب، در هر مرحله ای از پذیرش و یا تحصیل، از ادامه کار وی جلوگیری و پی گیری قانونی به عمل خواهد آمد.
تاریخ برگزاری مصاحبه از طریق سایت دانشگاه شیراز به نشانی shirazu.ac.ir اعلام خواهد شد. لذا خواهشمند است از هر گونه تماس تلفنی و مراجعه به دفتر تحصیلات تکمیلی دانشگاه و دانشکده مربوط خودداری فرمایید. شایان ذکر است دارا بودن شرایط ورود به مصاحبه به هیچ وجه به منزله پذیرش نمی باشد.

راهنمای ثبت نام اینترنتی:

جهت ورود به ثبت نام از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده نمایید. پس از تکمیل اطلاعات، یکشناسه و رمز کاربری به شما اختصاص داده خواهد شد. شناسه و رمز کاربری را یادداشت کرده و در نگهداری آن دقت نمایید. با مراجعه به لینک “سیستم اتوماسیون آموزشی دانشجویی” به آدرس https://sess.shirazu.ac.ir و وارد کردن شناسه و رمز کاربری خود در این قسمت وارد مراحل ثبت نام شوید. در قسمت فرایند ثبت نام با توجه به رشته های موجود، رشته مورد نظر خود را انتخاب نمایید. پس از اطمینان از صحت اطلاعات وارد کرده در فرم ثبت نام و بارگذاری هر کدام از مدارک پیوست، حتماً و حتماً گزینه ذخیره و ارسال را کلیک کنید تا فرم جهت انجام مراحل بعدی به مراجع مربوط ارجاع داده شود. در غیر این صورت فرم ارسال نخواهد شد و مراحل ثبت نام ناتمام می ماند.

توجه داشته باشید تا زمانی که بر روی گزینه ذخیره و ارسال کلیک نکنید، فرم ثبت نام دردست شما باقی می ماند و قابل ویرایش است؛ لذا در صورت اشتباه، نیازی به ثبت نام دوباره نمی باشد. در صورتی که بیشتر از یک بار در سیستم ثبت نام نمایید، نام شما از لیست ثبت نام حذف خواهد شد.

جهت مشاهده کامل اطلاعیه اینجا کلیک نمایید

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار