اطلاعیه پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه یزد در سال ۹۶

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اطلاعیه پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه یزد در سال ۹۶

دانشگاه یزد در نظر دارد برای سال تحصیلی ۹۶-۹۷ از میان واجدین شرایط استعداد درخشان، اقدام به پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون نماید.

دانشگاه یزد با انتشار اطلاعیه ای شرایط و زمان ثبت نام در دوره های دکتری بدون آزمون این دانشگاه را اعلام کرد.

شرايط اختصاصي:

دانش آموختگان دوره آموزشی – پژوهشی مقطع کارشناسی ارشد (ورودی های 92، 93، 94) در صورت احراز شرایط زیر می توانند تقاضای خود را برای ورود به دوره دکتری بدون آزمون به دانشگاه ارائه دهند.

1- دارا بودن میانگین کل 16 و بالاتر در دوره کارشناسی و میانگین کل 17 و بالاتر (بدون احتساب نمره پایان نامه) در دوره کارشناسی ارشد.

2- بیش از 2 سال از تاریخ دانش آموختگی متقاضی در مقطع کارشناسی ارشد نگذشته باشد، لذا داوطلبانی که در نمیسال اول سال تحصیلی 93-94 و قبل از آن فارغ التحصیل شده اند، مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

3- کسب حداقل 60 امتیاز از فعالیت های آموزشی – پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول ارزشیابی (کسب حداقل 7 امتیاز از ردیف شماره 1 بخش امتیازات پژوهشی الزامی است.)

ظرفیت پذیرش:
حداکثر 20% ظرفیت پذیرش با آزمون شیوه آموزشی – پژوهشی دوره روزانه دکتری دانشگاه به پذیرش بدون آزمون دانشجویان واجد شرایط اختصاص دارد.
ظرفیت مذکور، مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون دانشگاه است.
دانشگاه در رد یا قبول تقاضای داوطلبان از اختیارات لازم برخوردار بوده و ملزم به تکمیل ظرفیت دوره دکتری خود نخواهد بود.

مدارک ثبت نام:
فرم تکمیل شده درخواست پذیرش بدون آزمون
تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی
تصویر گواهینامه فارغ التحصیلی کارشناسی با ذکر معدل کل به همراه ریز نمرات
تصویر گواهینامه فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد (برای دانشجویان فارغ التحصیل) با ذکر معدل کل به همراه ریز نمرات
تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت یا دفترچه آماده به خدمت معتبر برای داوطلبان مرد
تصویر صفحه اول و چکیده پایان نامه
تصویر کامل از کلیه مقالات علمی و گزارش های پژوهشی منتشر شده
تصویر گواهی پذیرش مقاله برای آن دسته از مقالاتی که در زمان تقاضا به چاپ نرسیده باشد الزامی است.
تصویر گواهی اعتبار درجه علمی ترویجی یا علمی پژوهشی، ISI ISC، مجلات داخلی یا خارجی که مقالات متقاضی در آن چاپ شده و یا خواهد شد.
تصویر معرفی نامه علمی از استاد(ان) دوران تحصیل (ترجیحا دوره کارشناسی ارشد) برای بررسی صلاحیت علمی داوطلب در زمان مصاحبه الزامی است.
پرداخت مبلغ حق ثبت نام به شرح زیر:

کلیه متقاضیان پذیرش بدون آزمون سایر دانشگاه ها موظف به پرداخت حق ثبت نام به مبلغ 600/000 (ششصد هزار ریال) و برای فارغ التحصیلان دانشگاه یزد در یکی از مقاطع کارشناسی پیوسته یا کارشناسی ارشد موظف به پرداخت حق ثبت نام به مبلغ 370/000 (سیصد و هفتاد هزار ریال) هستند.

برای این منظور از طریق سامانه پرداخت الکترونیکی اقدام نمایند.

تذکر: لازم به توضیح است که در هنگام پرداخت اینترنتی، مبلغ پیش فرض 600/000 ریال است که متقاضیان فارغ التحصیل دانشگاه یزد باید مقدار پیش فرض را به صورت دستی در قسمت “مبلغ پرداختی” به 370/000 ریال تغییر دهند و سپس جهت پرداخت، آیکن “بانک تجارت” را انتخاب نمایند.

اطلاعات ثبت نام:
آخرین مهلت ثبت‌نام غیرحضوری (الکترونیکی) برای متقاضیان 1396/01/31 از طریق سامانه گلستان است.
متقاضیان برای ثبت‌نام غیرحضوری (الکترونیکی) می‌توانند با مراجعه به سامانه آموزشی دانشگاه به آدرس golestan.yazd.ac.ir با مطالعه راهنمای مربوطه ثبت‌نام خود را به انجام برسانند.
لازم است بعد از ثبت نام غیرحضوری اصل مدارک موردنیاز را حداکثر تا تاریخ 1396/02/05 به آدرس: (دانشگاه یزد، صفاییه، بلوار دانشگاه، چهارراه پژوهش، پردیس اصلی دانشگاه یزد، ساختمان شهید احمدی روشن، مرکز استعدادهای درخشان، کدپستی 8915818411 ) پست کنید.
پذیرش نهایی براساس بررسی مدارک و سوابق داوطلبین صورت می گیرد و به مدارک ناقص یا دریافت شده پس از تاریخ 10 اردیبهشت 96 ترتیب اثر داده نخواهد شد.
زمان تقریبی اعلام نتایج تیرماه 1396 خواهد بود.

توضیحات مهم:
طول مدت تحصیل متقاضی در دوره کارشناسی پیوسته نباید از 8 نیمسال و در دوره کارشناسی ارشد نباید از 5 نیمسال تجاوز کرده باشد.
متقاضی باید حداکثر تا پایان شهریور ماه سال 1396 دانش آموخته شود.
پذیرش متقاضیان در مقطع دکتری، در همان رشته تحصیلی یا رشته های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد داوطلب، به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.
پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری از دانش آموختگانی که یکی از مقاطع تحصیلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد آنها دانشگاه های غیردولتی، غیرانتفاعی، آزاد، پیام نور، نیمه حضوری، جامع علمی کاربردی، مجازی، پژوهشکده ها، پردیس های بین الملل و دانشگاه فرهنگیان باشد و همچنین دارندگان مدرک کارشناسی ناپیوسته صورت نمی گیرد.
دانش آموختگان اتباع خارجی و فارغ التحصیلان دانشگاه های خارج از کشور، مجاز به استفاده از این آئین نامه برای ورود به آزمون به دوره دکتری نیستند.
تغییر رشته محل تحصیل و میهمانی برای متقاضیانی که از طریق آئین نامه استعدادهای درخشان پذیرش بدون آزمون می شوند، ممنوع است.
پذیرش نهایی دانشجویان کارشناسی ارشد برای ورود بدون آزمون در مقطع دکتری، مطابق ضوابط وزارت علوم،تحقیقات و فناوری و مقررات دانشگاه و تائید سازمان سنجش آموزش کشور انجام می پذیرد. بدیهی است تشکیل پرونده و دعوت به مصاحبه، هیچگونه حقی برای داوطلب ایجاد نخواهد کرد و نتایج پس از ارزیابی و امتیازدهی به فعالیت ها و سوابق داوطلبین تعیین و اعلام خواهد شد.
ثبت نام قطعی پس از پذیرش علمی و تائید سازمان سنجش، منوط به تائید دبیرخانه هیات مرکزی گزینش دانشجو مستقر در سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود؛ بنابراین دانشگاه یزد از صدور هرگونه گواهی اشتغال به تحصیل تا دریافت این تائیدیه معذور است.
مدارک ارسالی و وجه واریزی، به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد. لذا به داوطلبان توصیه می شود با دقت لازم، مفاد اطلاعیه را، مطالعه و فقط در صورت دارا بودن شرایط مربوط، نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام نمایند.

جهت مشاهده اطلاعیه در سایت دانشگاه اینجا کلیک نمایید

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار