اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومانی اجرای طرح اشتغال پذیری دانشجویان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومانی اجرای طرح اشتغال پذیری دانشجویان

شریعتی نیاسر گفت: برای اجرای طرح اشتغال پذیری دانشجویان از سازمان برنامه و بودجه درخواست اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومانی کرده‌ایم.
مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزش وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص شعار سال مهارت‌افزایی در دانشگاه‌ها، گفت: امروز وظیفه آموزش عالی اشتغال‌زایی نیست بلکه کمک به اشتغا‌ل‌پذیری در میان دانشجویان است، به همین دلیل امسال را با این شعار مطرح کرده‌ایم و در همین خصوص آیین‌نامه‌ اجرایی نهایی شده است که ظرف مدت یک هفته الی 10 روز به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: عملی کردن دروس کاربردی رشته‌های تحصیلی در کلیه دانشگاه‌های کشور یکی از محورهای اجرای این طرح جامع است که بر این اساس نظارت جدی، عملی و حقوقی بر فعالیت دانشگاه‌ها خواهیم داشت.

دلايل بيكارى دانش آموختگان برتر
معاون آموزش وزارت علوم افزود: در قالب طرح مهارت‌های اشتغال، دانشجویان هم با تخصص‌ها و توانایی‌های لازم برای اشتغال در رشته تخصصی خود آشنا می‌شوند و هم توانایی ارائه قابلیت‌های خود و تکنیک‌های فن بیان، تعامل اجتماعی، فن نگارش و اطلاعات عمومی مهم را فرا می‌گیرند.

وی ادامه داد: در برخی موارد شاهد آن هستیم که علت بیکاری دانش آموختگان دانشگاه‌های برتر ناشی از این است که نمی توانند مهارت‌های خود را در بازار کار ارائه کنند و به همین دلیل طرح کارورزی را در دانشگاه‌ها اجرا خواهیم کرد.

شریعتی نیاسر اظهار کرد: رصد و پیگیری درصد اشتغال دانش آموختگان در سطح جامعه موضوعی دیگر است که در اجرای طرح مهارت افزایی عملیاتی خواهد شد. این موضوع بیشتر باید از سوی دانشگاه‌ها و با تعامل با کانون‌های دانش آموختگان اجرایی شود.

معاون آموزشی وزارت علوم یادآوری کرد: برای اجرای طرح اشتغال پذیری دانشجویان از سازمان برنامه و بودجه درخواست اعتبار 140 میلیارد تومانی کرده‌ایم که امیدواریم تخصیص داده شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار