اعتراض جمعی ازجوانان بهبهان به نتیجه آزمون استخدامی پالایشگاه بیدبلند

دسته ها: اخبار استان اخبار

اعتراض جمعی ازجوانان بهبهان به نتیجه آزمون استخدامی پالایشگاه بیدبلند

حدود 20 نفر از جوانان بهبهانی که در آزمون استخدامی پالایشگاه بیدبلند2 شرکت کرده بودند روز سه شنبه به همراه خانواده با حضور مقابل دفتر نماینده این شهرستان در مجلس ، خواستار استخدام در این شرکت شدند.
یکی از این شرکت کنندگان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طبق ماده 47 قانون ششم برنامه توسعه کشور اولویت استخدام در شرکت ها و سازمان های منطقه با نیروهای بومی است.
وی افزود: جوانان شهرستان بهبهان باوجود استعداد، با معضل بیکاری روبه رو هستند، و با وجود ابهاماتی که در این آزمون وجود داشت در آن شرکت کردند و امیدوار بودند سهم نیروهای بومی در استخدام این پالایشگاه افزایش یابد.
به گفته وی در این تجمع هیچ مسئولی پاسخگوی سوالات آنها نبوده و تنها یکی از این تجمع کنندگان به نمایندگی از سایر افراد، دغدغه های شرکت کنندگان در آزمون استخدامی را به مسئول دفتر نماینده بهبهان در مجلس شورای اسلامی منتقل کرده است.
به گزارش ایرنا جمعی از شرکت کنندگان در آزمون استخدامی پالایشگاه بیدبلند2 مدت هاست نسبت به آنچه بی عدالتی در نحوه برگزاری آزمون و پذیرفته شدگان می خوانند، اعتراض داشته و خواستار “رفع این نواقص و ابهامات “هستند.
این معترضان چندی پیش نیز در جلسه ای با حضور فرماندار بهبهان و مدیرعامل پالایشگاه بیدبلند ابهامات خود را در رابطه با نحوه برگزاری آزمون را مطرح کرده بودند اما به دلیل قانع نشدن از پاسخگویی ها به تجمعات خود ادامه دادند.
پیشتر فرماندار بهبهان در جمع این معترضان گفته بود: اعتراضات مستدل و قابل استناد و مطالباتی که قابل پیگیری باشد را تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد.
محمد حری ادامه داد: اولویت ما در بحث اشتغال بکار‌گیری نیروی بومی است و همه تلاش خود را در این راستا بکار بسته و خواهیم بست؛ طبق آخرین آمار استخراجی از نتیجه آزمون از مجموع پذیرفته شدگان 41.4 درصد بومی شهرستان بهبهان و 29.6 درصد بومی استان خوزستان و 29 درصد غیر بومی ، یعنی 71 درصد نیروهای پذیرفته شده در آزمون بومی بهبهان و خوزستان هستند.
پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس که تامین کننده میعانات گازی است و در شهرستان بهبهان قرار دارد 29 تیر امسال برای جذب نیروی کار موردنیاز اقدام به برگزاری آزمون در 2 شهرستان بهبهان و کلانشهر تهران کرد که پس از اعلام نتایج این آزمون، برخی جوانان بومی بهبهان به نحوه برگزاری آزمون، سئوالات و پذیرفته شدگان اعتراض کردند.

اخبار استان اخبار