اعتراض داوطلبان آزمون دستیاری به ایستگاه کمیسیون آموزش رسید

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

نامه اعتراض جمعی از شرکت‌کنندگان آزمون دستیاری امسال نسبت به اعمال اثر سوابق تحصیلی، در ادامه کشمکش‌ها بر سر این مصوبه جنجالی با دستور مسعود پزشکیان نائب‌رئیس مجلس، برای “رسیدگی و اعمال حق” به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع شد.

چهل و ششمین آزمون پذیرش دستیار رشته‌های تخصصی بالینی امسال در حالی برگزار شد که به یک‌باره وزارت بهداشت تصمیم گرفت مصوبه هشتادمین نشست شورای آموزش پزشکی یکم دی 95 مبنی بر اعمال 15 درصدی سوابق تحصیلی داوطلبان را در پذیرش آن‌ها اعمال کند؛ موضوعی که واکنش‌ بسیاری از این داوطلبان را به دنبال داشت که این مصوبه را خلاف حقوق خود و قوانین رسمی کشور می‌دانستند.

وزارت بهداشت اما در این میان بر موضع خود نسبت به آنچه اعمال اثر “مثبت” سوابق تحصیلی خوانده، تأکید داشته و اعلام کرده است که نه‌تنها امسال این مصوبه لغو نخواهد شد بلکه تأثیر سوابق تحصیلی در سال‌های آینده افزایش می‌یابد.

داوطلبان با اشاره به مواردی همچون عدم امکان تراز کردن معدل دانشجویان دانشگاه‌های مختلف به واسطه‌ی ارزشیابی غیرمتمرکز و گاه سلیقه‌ای دانشجویان، عطف‌ به ماسبق قانون مورد استناد شورای آموزش پزشکی و تخصصی در ارتباط با تأثیر امتحان پیش‌کارورزی، نمرات طی دوران پزشکی عمومی و سابقه‌ی حساسیت‌های زیاد این آزمون طی سالیان اخیر، اعمال این مصوبه را به مثابه تضییع حق خود دانسته و از نهادهای ذی‌ربط خواستار توقف اجرای آن شدند.

در این نامه پزشکان عمومی شرکت‌کننده در چهل و ششمین آزمون دستیاری رأی صادره در هشتادمین نشست شورای آموزش پزشکی را خلاف اصول متعدد قانون اساسی و اصول مسلم فقهی و حقوقی و قوانین جاری کشور دانسته و پیگیری موضوع را از سوی مجلس شورای اسلامی تا احقاق حق خود خواستار شده‌اند.

پیگیری این اعتراض از سوی بیش از 2 هزار داوطلب آزمون دستیاری، اکنون در مجلس شورای اسلامی و از سوی مسعود پزشکیان نائب‌رئیس مجلس خطاب به دکتر محمدمهدی زاهدی به ایستگاه کمیسیون آموزش و تحقیقات برای “رسیدگی و اعمال حق” رسیده است و باید منتظر ماند که رأی کمیسیون آموزش در نهایت حق را به کدام یک از طرفین ماجرا خواهد داد و آیا قرار است حاشیه‌ای دیگر بر آزمون پرحاشیه دستیاری نقش ببندد؟

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار