اعتراض کارگران‌نیشکر هفت‌تپه نسبت ‌به پرداخت‌نشدن حقوق

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اعتراض کارگران‌نیشکر هفت‌تپه نسب‌به پرداخت‌نشدن حقوق

تعدادی از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در خوزستان روز شنبه در اعتراض به آنچه که پرداخت نشدن حقوق و مطالب خود عنوان کردند دست از کار کشیده و مانع ورود نیشکر به قسمت بهره برداری کارخانه شدند.
به گزارش خبرنگار ایرنا این کارگران که از بخش های مختلف این شرکت هستند از صبح روز شنبه با اجتماع در مقابل ساختمان بهره برداری و نیز ساختمان امور اداری نسبت به وعده های محقق نشده مدیریت شرکت مبنی بر پرداخت حقوق و مطالبات خود اعتراض کردند.
به گفته آنان شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه چهار ماه است که حقوق و سایر مزایای آنها را پرداخت نکرده است.
تعدادی از کارگران معترض اظهارکردند: مدیریت شرکت نیشکر هفت تپه بارها وعده پرداخت به موقع حقوق و مطالبات کارگران را داده اما حتی یکبار به وعده خود عمل نکرده است.
همچنین تعدادی از کارکنان بازنشسته این شرکت که به دلیل پرداخت نشدن حق بیمه در بلاتکلیفی بسر می برند در این شرکت دست به تجمع زده اند.
گزارش دریافتی از این شرکت حاکی از وارد آمدن خسارت به ساختمان اداره مرکزی و بخش کشاورزی این شرکت ناشی از پرتاب سنگ دارد.
سیامک افشار قائم مقام شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه چندی پیش به کارکنان این شرکت قول داد با آغاز برداشت نیشکر و تولید شکر در این شرکت، حقوق و مطالبات کارگران به موقع و در پایان هر ماه پرداخت می شود.
پنجاه و چهارمین دوره تولید شکر در کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شمال خوزستان اواخر آبان آغاز شد.
کشت و صنعت هفت تپه ، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد و طبق اصل 44 قانون اساسی اواخر سال 1394 از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.
حدود چهار هزار نفر به صورت رسمی ، پیمانی ، قراردادی و پیمانکاری در بخش های مختلف این شرکت بزرگ تولید شکر مشغول کار هستند.
شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در 15کیلومتری شهر شوش در شمال خوزستان واقع است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار