اعتراض 5 اتحادیه دانشجویی به وضعیت استخدامی دانشجویان صنعت نفت

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اعتراض 5 اتحادیه دانشجویی به وضعیت استخدامی دانشجویان صنعت نفت

5 اتحادیه بزرگ دانشجویی در اعتراض به وضعیت دانشجویان نفت به رئیس جمهور نامه نوشتند.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ۵ اتحادیه بزرگ دانشجویی به رئیس جمهور پیرامون وضعیت فارغ التحصیلان دانشکده نفت نامه نوشتند.

این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای دکتر روحانی

«ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا بانفسهم»
(خدا وضع و حال هیچ قومی را عوض نخواهد کرد مگر آنکه انسانها به خودشان وضع و حال خودشان را تغییر دهند.)

درجامعه ای که صدای دانشجویانش به عنوان سرمایه‌های بدون جایگزین کشور و ظرفیت های عظیم فکری و اجرایی پر انگیزه شنیده نشود، بدون شک عدالت در جایگاه اصلی خود قرار نگرفته است. آن چیزی که باعث ایجاد عدالت در جامعه می شود قانون است و پایبندی به آن.

در طول سالهای اخیر دانشجویان صنعت نفت برای پیگیری حق استخدام خود و ایضا احیای جایگاه دانشگاه صنعت نفت ضمن تمکین به مفاد قانون و توقع عادلانه نسبت به اجرای تعهدات وزارت نفت، با پیگیری های حقوقی از دیوان عدالت اداری، سالهاست همواره بر احقاق حقوق خود استوار مانده اند و با برپایی چهار تجمع بزرگ در دانشگاه و برگزاری تجمعات متعدد مقابل مجلس و وزارت نفت امید آن را داشتنه اند که شاید فغان تظلم خواهی خود را به گوش مسئولین کشور برسانند. هر چند پاسخی به جز اهانت ها و بی حرمتی های مکرر دریافت نکرده اند. و با وجود احکام صادر شده از سوی دیوان عدالت اداری وزارت نفت کوچکترین همکاری با دانشجویان نداشته است.

هم اکنون که هفده روز از اعتراض و اعتصاب دانشجویان اين دانشگاه نسبت به حقوق تضییع شده شان می گذرد ، عدم ورود و موضع گیری نهاد های نظارتی همانند کمیسیون مرتبط مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی جای بسی تأمل دارد . و دانشجویان متحصن با وجود کمبود امکانات و عدم وجود اسکان و نیازهای اولیه به تحصن خود ادامه میدهند.

نکته قابل تامل دیگر تعطیلی دانشکده نفت شهید تندگویان آبادان در ابتدای هفته سوم اعتصاب در این دانشکده است . مسئولین این دانشکده در طی حرکتی عجیب اقدام به بستن در ساختمان های اصلی این دانشکده من جمله سلف غذاخوری و محروم کردن دانشجویان از ارتباطات و از دسترس خارج کردن اینترنت برای ایشان کرده است . با توجه به این شرایط بحرانی و امنیتی در هفته منتهی به 16 آذر هیچکدام از نهاد های ذی ربط ، حاضر به شنیدن صدای دانشجویان نیست و با وجود شعارهای مکرر حضرتعالی مبنی بر عدم ایجاد فضای امنیتی در دانشگاه ها مطلع شدیم در طول همین اعتراضات مسئولین اقدام به نصب دو دوربین مداربسته دیگر در محل برگزاری اعتصاب ها در محوطه دانشکده اهواز کرده اند .

درپایان ،حمایت قاطع ۵ اتحادیه بزرگ‌دانشجویی کشور را از مطالبه به حق دانشجویان دانشگاه صنعت نفت اعلام می داریم و تاکید میکنیم درصورت نادیده گرفتن و عدم رسیدگی به مطالبات به حق دانشجویان نخبه این سرزمین این واقعه به عنوان نقطه تاریکی در کارنامه عملکرد حضرتعالی به ثبت خواهد رسید.

والسلام علیکم و رحمه الله

گفتنی است؛ نام اتحادیه‌های دانشجویی که نامه حمایتی از دانشجویان نفت به رئیس جمهور نوشتند به شرح زیر است:

_شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور
_ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل
_ اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان
_ اتحادیه دفتر تحکیم وحدت
_ جنبش عدالتخواه دانشجویی

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار