اعتصاب دانشجویان دندانپزشکی جندی‌شاپور اهواز به چهارمین روز کشیده شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اعتصاب دانشجویان دندانپزشکی جندی‌شاپور اهواز به چهارمین روز کشیده شد

دانشجویان روزانه دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز برای روز چهارم در اعتراض به کمبود فضای آموزشی در این دانشکده، دست به اعتصاب زدند و در سازمان مرکزی این دانشگاه به تجمع اعتراضی پرداختند.

یکی از دانشجویان معترض در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان، در خصوص این تجمعات، اظهار کرد: اگر سیر تحصیل دانشجویان پردیس خودگردان دانشکده دندانپزشکی جندی‌شاپور رابررسی کنیم، باید گفت بعد از انتقال دانشجویان پردیس خودگردان از آبادان به اهواز٬ تا پیش از سال ۹۳ وضع به این منوال بود که محل تحصیل دانشجویان روزانه٬ دانشکده دندانپزشکی و محل تحصیل دانشجویان پردیس خودگردان٬ بیمارستان سینا اهواز بود.

وی افزود: اتفاقی که شرایط را تغییر داد، این بود که در سال ۹۳ عده‌ای از مسوولان معاونت آموزشی دانشگاه٬ بدون توجه به هشدارهای کارشناسان و معاون آموزشی دانشکده دندانپزشکی٬ اقدام به ادغام دانشجویان پردیس خودگردان و روزانه در محل دانشکده دندانپزشکی به صورت آزمایشی کردند.

این دانشجوی معترض ادامه داد: در همان زمان معاون آموزشی دانشکده پیش‌بینی کرده بود که با این روال، تا سال ۹۶، دانشکده از ازدحام جمعیت منفجر خواهد شد! موضوع مورد بحث این بود که بیمارستان سینای اهواز در حقیقت مختص دانشجویان پردیس ساخته شده بود و تا قبل از سال ٬93 شهریه‌های اخذ شده از دانشجویان پردیس صرف تجهیز این بیمارستان می‌شد.

وی تصریح کرد: پس از سال ۹۳ و ادغام دانشجویان پردیس و روزانه، قاعدتا باید شهریه‌های اخذ شده در محل تحصیل آزمایشی دانشجویان پردیس، یعنی دانشکده دندانپزشکی و صرف تجهیز این دانشکده و تکمیل ساخت ساختمان جدید دانشکده دندانپزشکی می‌شد. در نهایت با توجه به پیش‌بینی‌هایی که در مورد مهر ۹۶ شده بود، در تابستان ۹۶ تصمیم بر این شد که به بحران آموزشی این دانشکده پایان دهند و مانند روال گذشته دانشجویان پردیس به بیمارستان سینا منتقل شوند.

این دانشجوی معترض دندانپزشکی با بیان اینکه برای داشجویان روزانه و پردیس دانشگاه برنامه‌های مجزای آموزشی نوشته شد، ادامه داد: این برنامه مجزای آموزشی دانشکده، تاییدی بر این تصمیم دانشگاه بود تا اینکه یک هفته مانده به شروع ترم تحصیلی جدید و در عرض سه روز٬ اتفاقی افتاد که همه دانشجویان را شوکه کرد و آن تصمیم بر عدم جدایی دانشجویان پردیس و روزانه از یکدیگر و ادامه روال جاری بود.

وی گفت: دانشجویان به صورت حضوری این موضوع را بررسی کردند اما بررسی بیشتر برابر بود با تعجب بیشتر؛ چراکه آنچه شگفت‌آور بود اذعان مدیر و معاونت آموزشی دانشگاه بر وجود دست‌های پشت پرده در این تغییر سه روزه بود. البته پس از پیگیری‌های بیشتر، عده‌ای از این دست‌های پشت پرده بر همگان آشکار شد.

این دانشجوی معترض ضمن انتقاد از این تصمیم، خاطرنشان‌کرد: اما دانشجویان که خود را برای سالی پر تلاش آماده کرده بودند، با توجه به این تغییر و بحران مدیریتی ناشی از استعفای ریاست دانشگاه و همچنین با توجه به اینکه درخواست‌های‌شان مورد توجه قرار نگرفت، تصمیم به اعتصاب و تجمع گرفتند تا این خواسته‌های مشروع٬ معقول و منطقی خود را به گوش مسوولان برسانند. هم‌اکنون نیز دانشجویان کلاس‌های خود را تعطیل کردند و در چهارمین روز اعتصاب خود به سر می‌برند. در این خصوص قول‌هایی از سوی معاونت‌ آموزشی دانشکده داده شده است اما دانشجویان اعتمادی به این قول‌ها ندارند.

وی با بیان اینکه اکنون تعداد دانشجویان روزانه این دانشکده به بیش از 300 نفر می‌رسد، گفت: چطور ممکن است چند نفر که پشت پرده این ماجرا هستند با این قدرت بر دانشگاهی که متعلق به دانشجویان است، اعمال قدرت کنند؟

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار