اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات در شانزدهمین دوره آغاز شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از اعزام دانشگاهیان به عتبات دانشگاهیان از امروز خبر داد.
محمدرضا فقیهی رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: آغاز شانزدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات، روز جمعه اول بهمن ماه سال ۹۵ از استان فارس است و تا اردیبهشت ماه ۹۶، اعزام‌ها ادامه دارد.

وی در خصوص تعداد دانشگاهیانی که در این دوره به عتبات اعزام می شوند، ادامه داد: بیش از ۸۲ هزار نفر از دانشگاهیان سراسر کشور در این دوره متقاضی تشرف به عتبات بودند که از آن میان بیش از ۱۶ هزار دانشگاهی به عتبات عالیات اعزام می شوند.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان بیان کرد: ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با همکاری بعثه مقام معظم رهبري، سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا در عراق، برای حضور دانشگاهیان در عتبات برنامه هاي فرهنگي گسترده اي را پيش بيني كرده است كه از زمان ورود دانشگاهیان به عراق اين برنامه ها آغاز می شود.

فقیهی تصریح کرد: قبل از اعزام به زائرین دانشگاهی یک بسته فرهنگی داده خواهد شد که در شهر نجف اشرف و کربلای معلی از این بسته فرهنگی سوالاتی در قالب مسابقه طرح و اجرا می شود.

وی افزود: همایش احلی من العسل و حر شناسی در کربلا و در نجف بازدید از بیت امام (ره)، کتابخانه علامه امینی،زیارت مقام صافی صفا، نجف شناسی و بازدید از اماکن مذهبی و تاریخی آن را برای زائرین دانشگاهی اعزامی به عتبات داریم.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اظهار داشت: پروازهاي هوايي بخشي به مقصد نجف و بخشي بغداد خواهد بود كه پروازهاي بغداد ابتدا به كاظمين، كربلا و بعد به نجف اعزام مي شوند و پروازهاي نجف، ابتدا نجف، كربلا و سپس به كاظمين مشرف مي‌شوند.گروه‌هاي زميني هم ابتدا به نجف اشرف و سپس كربلاي معلا و بعد هم به كاظمين اعزام مي شوند .

وي یادآورشد: در اين دوره برای تمامی زائران عتبات دانشگاهیان وام يك و یک و نیم ميليون توماني بانك ملت را در نظر گرفته‌ايم كه قرض الحسنه و کارمزد آن ۴ درصد است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار