اعطای تسهیلات بدون بهره به دانشجویان مناطق محروم

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون امور برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی بنیاد مستضعفان از اعطای ۲۰۰۰ فقره تسهیلات بدون بهره به دانشجویان محروم کشور از ابتدای امسال خبر داد و گفت: دانشجویان واجد شرایط می‌توانند با معرفی صندوق رفاه وزارت علوم و وزارت بهداشت از این تسهیلات برخوردار شوند.

به گزارش ایسنا، خسرو مختاری با اشاره به حمایت‌های بنیاد مستضعفان از تحصیل دانشجویان مناطق محروم کشور، اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۸ تاکنون ۲۰۰۰ فقره تسهیلات بدون بهره به دانشجویان محروم اعطا شده است و تا پایان سال‌جاری تعداد وام‌های پرداختی به ۷۰۰۰ فقره می‌رسد.

وی افزود: در قالب این طرح، بنیاد مستضعفان در هر ترم به دانشجویان مجرد مبلغ ۶۰۰ هزار تومان و به دانشجویان متاهل مبلغ ۸۰۰ هزار تومان وام پرداخت می‌کند.

معاون امور برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی بنیاد مستضعفان در خصوص نحوه و شرایط دریافت این وام برای دانشجویان خاطرنشان کرد: دانشجویان مستعد مناطق محروم با معرفی صندوق رفاه وزارت علوم و وزارت بهداشت می‌توانند از این تسهیلات بدون بهره استفاده کنند.

مختاری با بیان اینکه براساس تدابیر اتخاذ شده برای رفاه حال دانشجویان، بازپرداخت تسهیلات ارائه شده، پس از اتمام تحصیل آغاز می‌شود، اظهار کرد: وام گیرندگان می‌توانند شش ماه پس از فارغ‌التحصیلی با اقساط ۲۰ تا ۳۰ ماهه نسبت به بازپرداخت تسهیلات خود اقدام کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار