اعطای تسهیلات ۸۰ میلیونی به متقاضیان تاسیس آموزشگاه‌ فنی‌وحرفه‌ای

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اعطای تسهیلات ۸۰ میلیونی به متقاضیان تاسیس آموزشگاه‌ فنی‌وحرفه‌ای

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از هدفگذاری پرداخت تسهیلات ۸۰ میلیونی به متقاضیان تاسیس آموزشگاه‌های آزاد خبرداد.

محمد امین سازگارنژاد در گفتگو با مهر، از اصلاح دستورالعمل‌ها و ضوابط اجرایی آیین نامه نحوه تاسیس و اداره آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای خبرداد و گفت: برای توسعه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای برنامه‌های حمایتی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که در جهت حمایت از آموزشگاه‌های آزاد در دستور کار قرار دارد ارائه تسهیلات برای خرید ملک و تجهیزات آموزشی تا سقف ۸۰ میلیون تومان است.

معاون وزیر کار درباره منابع این تسهیلات گفت: این تسهیلات قرار است از محل کمک‌های فنی و اعتباری سازمان آموزش فَنی و حرفه‌ای تامین ‌شود.

سازگارنژاد همچنین از تسهیل در نحوه آموزش در آموزشگاه اعم از اجرای دوره‌های خصوصی، نیمه خصوصی و خاص خبرداد و گفت: یکی از مشکلات آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای موازی کاری با آموزش‌های آموزشگاه‌های دولتی است که در این زمینه نیز آموزش‌های موازی از بخش دولتی حذف می‌شود.

وی تاکید کرد: بنابراین سیاست سازمان فنی و حرفه‌ای حمایت از بخش خصوصی است و درصورتی که آموزشگاه‌های آزاد دوره‌هایی را در برنامه آموزشی خود قرار داده‌اند، مراکز دولتی ملزم به حذف این دوره‌ها از برنامه‌های خود هستند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: گروه‌های درسی فناوری اطلاعات و رایانه، صنایع دستی و هنری، صنایع پوشاک، خیاطی و طراحی، دوخت و زیبایی و آرایش و پیرایش بیشترین استقبال را در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، بیش از یک میلیون و ۴۷۲ هزار نفر مهارت آموز در مراکز دولتی و خصوصی فنی و حرفه‌ای در سال گذشته آموزش دیدند که تعداد ۸۳۴ هزار نفر یعنی معادل ۵۶ درصد از آن‌ها در مراکز دولتی و بخش‌های وابسته دولتی و حدود ۶۴۸ هزار نفر معادل ۴۴ درصد از مهارت‌آموزان در آموزشگاه‌های آزاد خصوصی در دوره‌های آموزش فنی و حرفه ای شرکت کردند.

پیش از این رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در گفتگو با مهر گفته بود: ۱۱ هزار و ۷۹۶ آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد با مجوز و تحت نظارت سازمان فعالیت آموزشی می‌کنند که غالبا در رشته‌های خدماتی فعالیت دارند و سهم کمتری در کشاورزی و صنعت را به خود اختصاص می‌دهند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار