اعطای رشته به مراکز و واحدهای دانشگاه علمی و کاربردی مشروط شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: تا زمانی که مراکز بستر لازم و کیفت مناسب برای یک رشته را نداشته باشند، به آنها مجوز اخذ آن رشته اعطاء نمی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، مختار جلالی‌جواران گفت: این دانشگاه در کنار مدرک، مهارت آموزی را در اولویت قرار می‌دهد و مهارت یکی از نیازهای مبرم کشور است.

وی با اشاره به میزان افزایش دانشجویان از ابتدای انقلاب تاکنون، افزود: دستیابی به دانش نانو، بیو، انرژی اتمی و … توسط دانشجویان این کشور بوده و ما امروز در مرزهای دانش علم حرکت می‌کنیم و محصول دانش کشور ایران در دنیا مشتری دارد.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی مهارت و اشتغال را از نقص‌های دانشگاه‌های فعال در سطح کشور دانست و اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی برای رفع این نقص تاسیس شده و رشد کمی این دانشگاه نیز خوب ارزیابی شده اما همچنان در صدد ارتقاء کیفیت هستیم.

جلالی‌جواران بر لزوم ارتقای کیفیت در دانشگاه‌های کشور به ویژه دانشگاه جامع علمی کاربردی و مراکز تحت نظارت این دانشگاه تاکید کرد  و افزود:  تا زمانی که مراکز بستر لازم و کیفت مناسب برای یک رشته را نداشته باشند، به آنها مجوز اخذ آن رشته اعطاء نمی شود و باید نشاط و شادابی در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان این مطلب که رشته‌های این دانشگاه براساس ظرفیت مناطق تعریف و ارائه خواهد شد، اظهار کرد: دانشجویان این دانشگاه باید مهارت را اولویت خود قرار دهند زیرا دیگر در دنیا به مدرک توجه نمی‌شود و اگر مهارت داشته باشید به راحتی وارد بازار کار می‌شوید.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار