اعطا بیش از ۲۸ میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد

دسته ها: اخبار استان اخبار

اعطا بیش از ۲۸ میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اندیمشک از اعطا بیش از ۲۸ میلیون ریال وام به مددجویان و نیازمندان تحت پوشش در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی قلی پور، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اندیمشک درخصوص اعطا تسهیلات به مددجویان و نیازمندان تحت پوشش گفت: این کمیته طی سال گذشته ۴۴۸ فقره وام به مبلغ ۲۸ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال به مددجویان زیرپوشش این نهاد و اقشار نیازمند اعطا نمود.

وی یکی از اهداف مهم کمیته امداد امام خمینی (ره) توانمند سازی خانواده‌های مستضعف از طریق ایجاد اشتغال پایدار عنوان کرد و بیان داشت: در این راستا از ابتدای سال جاری، کار شناسایی مددجویان و اقشار نیازمندی که توانایی ایجاد اشتغال را دارند آغاز شده است.

قلی پور اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۶۶ فقره وام کارگشایی به مبلغ ۱۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال، ۳۳ فقره وام خودکفایی به مبلغ ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال، ۱۶ فقره وام توان افزایی به مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال و ۳۳ فقره وام مسکن به مبلغ ۴ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال به مددجویان زیرپوشش اعطا شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اندیمشک در ادامه افزود: همچنین در این مدت ۲۵۳ نفر از مددجویانی که برای کسب درآمد نیاز به آموزش داشتند به فنی و حرفه‌ای و مراکز آموزشی معرفی و آموزش لازم را فرا گرفتند که مبلغ ۸۵۰ میلیون ریال در این راستا هزینه شد.

گفتنی است؛ در صورت بکارگیری مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) از سوی کارفرمایان موسسات خصوصی، این کمیته ۱۰۰ درصد حقوق بیمه کارفرما رابه مدت ۲ سال پرداخت می‌کند.

اخبار استان اخبار