اعلام آخرین مهلت ثبت‌نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ثبت‌نام در طرح ملی توسعه‌ی مشاغل خانگی که همزمان با هفته‌ دولت آغاز شده، تا هفتم مهرماه ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، ثبت‌نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که در ۳۱ استان کشور با ظرفیت ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر از ۶ شهریور ماه، همزمان با هفته‌ی دولت آغاز شد، به مدت یک ماه (تا هفتم مهر ۹۹) ادامه دارد و متقاضیان دارای مهارت می‌توانند با مراجعه به سامانه‌ی inhb.ir ثبت‌نام و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

پس از پیاده‌سازی نوین توسعه‌ی مشاغل خانگی در ۹ استان با ظرفیت ۲۰ هزار نفر به صورت پایلوت طی سال‌های ۹۶ تا ۹۸ توسط جهاد دانشگاهی و با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این وزارتخانه تصمیم گرفت این طرح را در ۳۱ استان کشور با توجه به ضرورت توجه بیش از پیش به مشاغل خانگی در دوران کرونا و به منظور کمک و رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه‌ی جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور تعمیم دهد.

از جمله شرایط متقاضیان در این طرح دارا بودن حداقل سن ۱۸ سال، بومی استان محل ثبت‌نام، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه‌ی کارفرمایی( افرادی که بیمه خویش‌فرما دارند منعی در ثبت‌نام ندارند) است.

نکته‌ای که صاحبان مشاغل خانگی باید به آن توجه کنند این است که این افراد ابتدا باید خود دارای مهارت باشند، زیرا در این طرح قرار بر ارائه‌ی مجوز یا تسهیلات نیست، بلکه طرح توسعه‌ی مشاغل خانگی به دنبال تبدیل افراد به پیشران و افزایش درآمدزایی برای خانوارهاست.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار