اعلام آمادگی رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر برای اشتغال‌زایی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اعلام آمادگی رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر برای اشتغال‌زایی

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: در سرمایه اجتماعی رتبه 74 دنیا را داریم و با توجه به اینکه یکی از مولفه‌های اساسی در سرمایه اجتماعی اعتماد است باید کاری کنیم که اعتماد به جامعه برگردد و اگر این موضوع انجام شود مطمئنا خیرین و داوطلبان بیشتری را می‌توانیم جذب کنیم.
به گزارش ایسنا، رضا اندام در حاشیه نشست علمی کاربردی و هم‌اندیشی معاونین داوطلبان جمعیت هلال احمر سراسر کشور، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بالغ بر دو میلیون نفر عضو جمعیت داوطلبان هلال‌احمر هستند، اما سازمان داوطلبان به این دلیل که عهده‌دار داوطلبان بالای 29 سال است حدود 700 هزار نفر را تحت پوشش دارد.
وی درباره سامانه جامع اعضای هلال‌احمر، یادآور شد: برای اینکه بتوانیم داوطلبان را به درستی جذب کنیم نیازمند زیرساخت هستیم سامانه جذب به ما کمک می‌کند که در آن واحد بتوانیم افراد را فراخوان و براساس توانمندی طبقه‌بندی کنیم و در مواقع نیاز از وجود آن‌ها بهره ببریم.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر درباره ریزش اعضای جمعیت هلال‌احمر، گفت: این موضوع در تمام کشورها وجود دارد به طور مثال یک سوم جمعیت آمریکا فعالیت داوطلبانه انجام می‌دهند، اما از هر سه نفر یک نفر از انجام فعالیت منصرف می‌شود بخشی از ریزش اعضا به دلیل عدم مدیریت صحیح سازمان مربوطه است باید مدیریت داوطلبان به درستی انجام و مشوق‌های لازم ایجاد شود.
اندام افزود: با توجه به اینکه ما برای داوطلبان سرمایه‌گذاری می‌کنیم و به آن‌ها آموزش می‌دهیم؛ برای ما مهم است که آنان را به راحتی از دست ندهیم. اگر انگیزه داوطلبان را از انجام فعالیت داوطلبانه به درستی شناسایی کنیم و مشوق‌های لازم هم ایجاد شود ریزش داوطلبان کاهش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی کشور موضوع اشتغال است، گفت: بخشی از افرادی که خدمات داوطلبانه انجام می‌دهند دغدغه اشتغال دارند، باید در این زمینه خود را موظف بدانیم و برای جوانان ایجاد فرصت کنیم، به دنبال این هستیم که توانمندسازی افراد را انجام دهیم و آن‌ها با حضور داوطلبانه در جمعیت هلال‌احمر خود را بشناسند و اعتماد به نفس پیدا کنند، این موضوعات از اهداف جمعیت هلال احمر است باید این نقش را پررنگ کنیم تا شاهد کاهش ریزش اعضا باشیم.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه دولت موظف است 970 هزار شغل ایجاد کند، یادآور شد: جمعیت هلال‌احمر در این زمینه جزء دستگاه‌های اصلی نیست، اما می‌توانیم کمک‌هایی داشته باشیم به طور مثال می‌توانیم توانمندسازی و ارتقای جوانان را انجام دهیم همچنین می‌توانیم از ظرفیت خیرین برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال استفاده کنیم.
اندام در خصوص نشست علمی کاربردی و هم‌اندیشی معاونین داوطلبان جمعیت هلال احمر سراسر کشور، گفت: در این نشست دو روزه تمام معاونان سازمان داوطلبان جمعیت‌های هلال احمر 31 استان به همراه مدیرعامل مرکز مستقل کیش حضور دارند با توجه به اینکه جمعیت هلال‌احمر یک برنامه پنج ساله دارد باز تعریف اقدامات و برنامه‌هایمان را انجام خواهیم داد همچنین کارگاه توانمندسازی برای معاونان داوطلبان و جذب و نگه‌داشت خیرین برگزار خواهد شد.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در خصوص جذب مشارکت خیرین، اظهار کرد: در سرمایه اجتماعی رتبه 74 را در سطح دنیا داریم یکی از مولفه‌های اساسی در سرمایه اجتماعی اعتماد است باید کاری کنیم که اعتماد به جامعه برگردد اگر این موضوع انجام شود مطمئنا خیرین و داوطلبان بیشتری را می‌توانیم جذب کنیم، تمام تلاش ما این است که اعتمادسازی را در اقشار مختلف جامعه گسترش دهیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار