اعلام اسامی تنقلات ترش غیرمجاز

دسته ها: اخبار سلامت اخبار

سازمان غذا و دارو هشدار داد؛

اعلام اسامی تنقلات ترش غیرمجاز

اسامی برخی واحدهای تولیدی تنقلات ترش اعم از انواع لواشک و زغال اخته که به دلیل جعل و نداشتن اسناد بهداشتی، غیرمجاز شناخته شده‌اند، اعلام شد.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه ای اعلام کرد: واحدهای تولیدی مواد غذایی که نام‌شان در ذیل می آید به علت جعل و یا عدم دارا بودن اسناد بهداشتی اداره کل فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو غیرمجاز شناخته می‌شوند.

پیرو این اطلاعیه انواع میوه ای فرآوری شده لواشک با نام تجاری کاوشکران شکوه سبز، لواشک میوه ای با نام تجاری دادلی، لواشک زرد آلو و آلبالوی شرکت شهد دانه خوی با نام تجاری ترش آلان و لواشک رولی با نام تجاری ترشان، غیر مجاز و تقلبی هستند.

به گزارش مهر، بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو، همچنین آلوچه و برگه تولیدی شرکت زرین ترش با نام تجاری زرین ترش، لواشک با نامهای تجاری ملیس، چلچله، باغشان امید، گل بین ، سانا، پاک گل و پایلا، لواشک نی دار با نام تجاری پرهام، آلوچه تولیدی ملک زاده با نام تجاری دلتا، آلوچه فراوری شده با نام های تجاری ارغوان و تک ستاره و لواشک لوله ای با نام تجاری ستاره ماهان را محصولات تقلبی و غیرمجاز معرفی کرد.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو با نام بردن از زغال اخته صنایع غذای هانی ترش با نام تجاری هانی ترش، آلوچه و زغال اخته با نام تجاری الوسان به عنوان دیگر محصولات غیرمجاز، از کسانی که محصولات نامبرده را در سطح عرضه مشاهده می‌کنند خواست روابط عمومی سازمان غذا و دارو، معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور یا نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام ات لازم صورت گیرد.

شماره تلفن ۶۶۴۰۵۵۶۹ روابط عمومی سازمان غذا و دارو آماده دریافت اطلاعات در خصوص مراکز عرضه فرآورده‌های غیر‌ مجاز است.

اخبار سلامت اخبار