اعلام جدیدترین تغییرات رشته های دکتری ۹۸/ اضافه شدن ۶ رشته

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اعلام جدیدترین تغییرات رشته های دکتری ۹۸/ اضافه شدن ۶ رشته

ثبت نام برای آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه متمرکز Ph.D) سال ۱۳۹۸ تا ۱۲ آذر ادامه دارد. رشته ها و گرایش های جدید در دفترچه راهنمای ثبت نام اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه متمرکز Ph.D) سال ۱۳۹۸ برای پذیرش در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی در روز جمعه سوم اسفند برگزار می شود.

ثبت‌نام برای آزمون ورودی دکتری (نیمه متمرکز Ph.D) سال ۱۳۹۸ از ۶ آذر ۹۷ آغاز شده است و در روز دوشنبه ۱۲ آذر ۹۷ پایان می‌پذیرد. ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org انجام خواهد پذیرفت.

دفترچه راهنمای ثبت نام حاوی رشته ها، ضرایب دروس و گرایش ها در ۷ گروه آموزشی و ۲۴۵ کد رشته امتحانی بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

از ۲۴۵ کد رشته امتحانی این دوره از آزمون دکتری، ۶۲ کد رشته در گروه علوم انسانی، ۴۶ کد رشته در گروه علوم پایه، ۶۰ کد رشته در گروه فنی مهندسی، ۳۵ کد رشته در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، ۷ کد رشته در گروه هنر، ۲۶ کد رشته در گروه دامپزشکی و ۹ کد رشته در گروه زبان های خارجی پذیرش دانشجو دارند.

بر اساس جدیدترین تغییرات گرایش های اعلام شده کدرشته های امتحانی، در کدرشته برنامه ریزی درسی رشته برنامه ریزی آموزش از راه دور، در کدرشته روانشناسی رشته خانواده و سلامت جنسی، در کدرشته حقوق جزا و جرم شناسی رشته فقه و حقوق جزا (پذیرش دانشجو منحصراً در دانشگاه شهید مطهری)، در کدرشته حقوق خصوصی رشته فقه و حقوق خصوصی (پذیرش دانشجو منحصراً در دانشگاه شهید مطهری) به مجموعه این رشته ها اضافه شده است.

همچنین در کدرشته علوم سیاسی و روابط بین الملل رشته مطالعات جهان برای بریتانیا، روسیه و فرانسه، در کدرشته مدیریت صنعتی نیز رشته مالی اضافه شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار