اعلام جزئیات تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری 98

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اعلام جزئیات تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری 98

متقاضیان شرکت در مصاحبه آزمون دکتری 98 لازم است از 30 اردیبهشت ماه نسبت به تکمیل فرم صلاحیت عمومی در سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

پس از اعلام رشته‌محل‌هایی که داوطلبان جهت مصاحبه در آن‌ها پذیرفته شده‌اند، لازم است یک فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی در سایت سازمان سنجش تکمیل گردد.

این فرم به طور کلی حاوی اطلاعات فردی هر یک از داوطلبان است. بررسی فرم صلاحیت عمومی ارتباطی به پذیرش و یا عدم پذیرش فرد در آزمون ندارد؛ بدین معنی که تماس با معرفی که در فرم صلاحیت عمومی نام‌برده‌شده، به معنای پذیرفته شدن و عدم تماس با معرف نشان‌دهنده عدم پذیرش در آزمون نیست. ذکر این نکته ضروری است که بسیار نادرند کسانی که در بررسی فرم صلاحیت عمومی دکتری رد شده باشند، به طوری که به عنوان مثال در سال 1391، تنها سی نفر از مجموع 9هزار نفر رد صلاحیت شدند.

زمان و هزینه فرم صلاحیت عمومی دکتری 98
بنا بر اعلام سازمان سنجش در دفترچه انتخاب رشته دکتری 98، امسال نیز آن دسته از داوطلبانی که بر اساس حدنصاب تعیین شده دانشگاه‌ها و مؤسسات حداقل در یک یا چند کدرشته محل حدنصاب لازم را دارا بوده و تمایل به شرکت در مرحله دوم آزمون (مصاحبه دکتری و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) دانشگاه‌های ذیربط را دارند، لازم است از طریق سایت سازمان سنجش از تاریخ 30 اردیبهشت 98 لغایت 11 خرداد 98 برای انجام بررسی صلاحیت‌ عمومی دکتری، نسبت به واریز مبلغ 440هزار ریال از طریق پرداخت الکترونیک در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام نموده و سپس نسبت به تکمیل فرم مشخصات بررسی صلاحیت‌های عمومی مندرج در سایت اطلاع رسانی این سازمان اقدام و آن را از طریق سیستم اینترنتی به سازمان ارسال و کد پیگیری مربوط را دریافت نمایند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش، داوطلبانی که در این خصوص اقدام نکنند، از مراحل گزینش نهایی حذف خواهند شد.

فرم صلاحیت عمومی دکتری بدون آزمون
در پذیرش دکتری بدون آزمون پس از مشخص شدن قبولی داوطلبان در دانشگاه‌ها، لازم است فرم صلاحیت عمومی با هماهنگی دانشگاه توسط پذیرفته‌شدگان تکمیل گردد تا پس از تأیید این فرم، نتیجه نهایی اعلام شود.

بر اساس آیین نامه دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان، اسامی پذیرفته‌شدگان باید همراه با جدول تکمیل‌شده ارزشیابی برای هریک از داوطلبان توسط معاون آموزشی دانشگاه برای تأیید صلاحیت عمومی به سازمان سنجش ارسال شود و قطعی شدن ثبت‌نام منوط به تأیید سازمان مذکور است.

فرم صلاحیت عمومی دکتری دانشگاه آزاد
گفتنی است پذیرفته‌شدگان دکتری دانشگاه آزاد نیازی به تکمیل فرم صلاحیت عمومی ندارند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار