اعلام جزئیات ثبت نام دریافت تسهیلات قرض الحسنه دانشجویان دانشگاه آزاد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اعلام جزئیات ثبت نام دریافت تسهیلات قرض الحسنه دانشجویان دانشگاه آزاد

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی جزئیات اعطای تسهیلات بانک قرض الحسنه رسالت و بانک قرض الحسنه مهر ایران به دانشجویان را ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر مجید مشکینی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات بانک قرض الحسنه رسالت و بانک قرض الحسنه مهر ایران به دانشجویان را به روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها، روسای واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش عمومی و مهارتی (سما) ابلاغ کرد.

نحوه درخواست تسهیلات دانشجویی

تسهیلات قرض الحسنه بانکی از طریق ثبت نام در سامانه sajed.iau.ir توسط دانشجویان و پس از طی تشریفات اداری و قانونی به حساب شهریه دانشجویان منظور می شود. دانشجویان می توانند کلیه روند اجرایی را تا دریافت تسهیلات از طریق سامانه مذکور پیگیری و مشاهده کنند.

در این دستورالعمل تاکید شده دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی باید از تاریخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۱ لغایت ۱۳۹۷/۱۲/۲۲ جهت ثبت نام در سامانه ساجد به نشانیhttps://sajed.iau.ir بخش صندوق رفاه دانشجویان اقدام کنند. تمام مراحل تکمیل پرونده، افتتاح حساب و ارائه تضمین مربوطه باید توسط دانشجوی واجد شرایط انجام شود.

براساس این دستورالعمل، اعطای تسهیلات بانک قرض الحسنه رسالت نیاز به مراجعه حضوری در شعب نیست و مراحل تشکیل و تکمیل پرونده در محل واحدهای دانشگاهی سراسر کشور توسط مسئولان صندوق رفاه دانشجویان واحدها، راهنمایان و نمایندگان کانون انجام می شود.

همچنین برای اعطای تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران، دانشجویان می توانند به نزدیک ترین شعبه بانکی مربوطه در محل زندگی یا تحصیل خود جهت تشکیل و تکمیل پرونده مراجعه کنند.

در قسمتی دیگر از این دستورالعمل آمده، بانک های عامل مذکور مبلغ تسهیلات را به حساب تعیین شده بنام صندوق رفاه دانشجویان سازمان مرکزی واریز می کنند و سپس مطابق با ثبت نام دانشجویان مبالغ واریزی به حساب درآمدی واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه انتقال داده می شود.

دانشگاه صرفا به عنوان معرف است و هیچ گونه تعهدی نسبت به بازپرداخت اقساط تسهیلاتی دریافتی دانشجویان ندارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی،دانشجویانی که پس از دریافت تسهیلات، در واحد دیگر میهمان می شوند و میهمانی ایشان تداوم می یابد و یا دانشجویانی که براساس ضوابط و مقررات به واحد دیگر انتقال می یابند، میزان بستانکاری ایشان در خصوص این تسهیلات توسط واحدهای مبدا به حساب واحدهای مقصد واریز می شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار