اعلام جزئیات ماموریت و انتقال اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اعلام جزئیات ماموریت و انتقال اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر رهایی آئین نامه طرح تعاون استانی، ماموریت و انتقال اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی را به واحدها، مراکز آموزشی و سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر رهایی در این آئین نامه تاکید کرده به منظور ساماندهی، استفاده بهینه از تخصص اعضای هیات علمی جهت افزایش کیفیت آموزش و پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی و اصلاح هرم هیات علمی و همچنین ایجاد وحدت رویه در هنگام بررسی و تصمیم گیری موارد مربوط به طرح تعاون استانی، ماموریت و انتقال اعضای هیات علمی و سرعت بخشیدن به امور مربوطه، این آئین نامه جهت اجرا ابلاغ می شود.

در این آئین نامه آمده است: ماموریت و انتقال اعضای هیات علمی قراردادی یکساله، پیمانی یکساله، نیمه وقت، بازنشسته، طرح خدمت مشمولین و بورسیه های ابتدا به ساکن تا زمان فراغت از تحصیل در دوره دکتری تخصصی ممنوع است. همچنین ماموریت و انتقال اعضای هیات علمی با مرتبه مربی به استثنای گروه هنر به واحدهای جامع و واحدهای شهر تهران ممنوع است.

بر اساس بندهای این آئین نامه ماموریت و انتقال آن دسته از اعضای هیات علمی که در صورت موافقت با ماموریت یا انتقال متقاضی، واحد مبدا شرایط اجرای رشته / محل تخصصی وی را از دست دهد، ممنوع است. حداقل اعضای هیات علمی مورد نیاز برای اجرای رشته / محل ها در مقاطع مختلف تحصیلی به شرح زیر است:

اعلام جزئیات ماموریت و انتقال اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی

در آئین نامه طرح تعاون استانی، ماموریت و انتقال اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید شده است در صورت اعلام عدم تکمیل ساعت موظف تدریس برای اعضای هیات علمی در هر رشته، استفاده از اساتید مدعو و مدرسان حق التدریس همان رشته در آن واحد دانشگاهی ممنوع است.

همچنین بررسی در خواست طرح تعاون استانی، ماموریت و انتقال اعضای هیات علمی دارای پرونده انتظامی، تا زمان صدور رای ممنوع است.

بر اساس بندهای این آئین نامه ماموریت اعضای هیات علمی زن به محل اشتغال همسر شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی و دستگاه های دولتی با ارایه گواهی معتبر اشتغال به کار همسر و پس از موافقت واحدهای مبدا، مقصد و هیات های اجرایی جذب استان مربوط قابل بررسی خواهد بود.

همچنین ماموریت یا انتقال آن دسته از اعضای هیات علمی که ساعت موظف تدریس ایشان در واحد مبدا تکمیل نمی شود و حداقل عضو هیات علمی مورد نیاز برای اجرای رشته / محل در همان رشته در واحد مقصد وجود ندارد، در اولویت بررسی قرار خواهند گرفت.

براساس بندهای این آئین نامه واحدها و مراکز آموزشی و همچنین هیات های اجرایی جذب استان مقصد، فقط در صورت وجود رشته تخصصی، عمومی یا دروس مرتبط با رشته متقاضی و در صورت تکمیل ساعات موظفی کلیه اعضای هیات علمی واحد می توانند با ماموریت یا انتقال مقاضیان به واحدها موافقت کنند.

انتقال اعضای هیات علمی آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سما که در دوره دکتری تخصصی پذیرفته شده یا می‌شوند صرفاً از آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سما به واحد ذی‌ربط قابل بررسی است و درخواست‌های انتقال به سایر واحدها، مورد بررسی قرار نخواهند گرفت. همچنین ماموریت اعضای هیات علمی دارای بیماری خاص، پس از موافقت واحد دانشگاهی مبدأ، مقصد و هیات‌های اجرایی جذب استان مربوط و تایید کمیسیون پزشکی دانشگاه، قابل بررسی خواهد بود.

گفتنی است عضو هیات علمی متقاضی ماموریت یا انتقال با ورود به صفحه شخصی خود در سامانه و تکمیل اطلاعات مورد نظر، درخواست ماموریت یا انتقال خود را به حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد ارسال و آن حوزه نیز پس از تکمیل سایر اطلاعات، درخواست متقاضی را در صورت نداشتن اساتید مدعو یا مدرس حق التدریس در رشته متقاضی و داشتن سایر شرایط مندرج در این آئین نامه، از طریق سامانه جهت تایید به رئیس واحد مربوط ارسال می کند و سایر مراحل تایید به ترتیب انجام می شود که شرح کامل آن در آئین نامه آمده است.

اعضای هیات علمی دارای کسر ساعت موظف تدریس که تقاضای ماموریت یا انتقال خود را در سامانه درج نکرده‌اند، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد، باید ساعات کسر تدریس آنها را -بعد از اخذ صورت‌جلسه مربوط به کسر ساعات تدریس اعضای هیات علمی که به تایید شورای گروه و رئیس دانشکده مربوط رسیده- در سامانه ثبت کند تا برای بررسی و تایید به رئیس واحد ارسال شود.

همچنین ماموریت اعضای هیات علمی به سایر سازمان ها، نهادها و ارگان های دولتی با درخواست بالاترین مقام سازمان مذکور، پس از موافقت واحد مبدا، موافقت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مبدا و تایید نهایی ریاست دانشگاه به شرط پرداخت حقوق و مزایا توسط سازمان مقصد با رعایت مفاد بخشنامه شماره ۳۰/۴۳۱۳۹ مورخ ۹۵/۶/۲۳ امکان پذیر است.

در آئین نامه طرح تعاون استانی، ماموریت و انتقال اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید شده کلیه امور مربوط به اعضای هیات علمی مامور از قبیل تبدیل وضعیت استخدامی، ارتقای مرتبه علمی، ترفیع سالیانه و … در واحد مبدا انجام و مراتب به واحد مقصد اعلام می شود.

تمام درخواست های مربوط به طرح تعاون استانی، ماموریت و انتقال اعضای هیات علمی پس از ثبت درخواست در سامانه و با توجه به تاریخ های زیر بررسی می شوند:

ثبت درخواست ماموریت یا انتقال توسط متقاضی یا ثبت ساعات کسر موظف تدریس توسط معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد حسب مورد در سامانه از تاریخ اول مرداد ماه لغایت هجدهم مرداد ماه

بررسی درخواست های مربوط به طرح تعاون استانی، ماموریت یا انتقال اعضای هیات علمی در واحدها و هیات های اجزایی جذب از زمان ثبت اولین تقاضا در سامانه تا بیست و پنجم مرداد ماه و بررسی درخواست متقاضیان در سازمان مرکزی از بیست و ششم مرداد ماه لغایت هفتم شهریور ماه انجام می شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار