اعلام جزئیات پذیرش بدون آزمون دکتری 97 دانشگاه آزاد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اعلام جزئیات پذیرش بدون آزمون دکتری 97 دانشگاه آزاد

شرایط و چگونگی ثبت نام در پذیرش بدون آزمون دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی 97-98 اعلام شد.

بر اساس اعلام دانشگاه آزاد اسلامی، شرایط ثبت نام پذیرش بدون کنکور در مقطع دکتری سال 97 دانشگاه آزاد به شرح ذیل است:

1- کلیه حائزین شرایط درخواست کننده دوره دکتری تخصصی شامل استعدادهای برتر و فارغ التحصیلان ممتاز بر اساس حداقل معدل 17 برای رشته های دامپزشکی، 18/5 برای رشته های علوم انسانی و 17/5 برای سایر رشته ها با رعایت سایر شرایط مندرج در شیوه نامه اجرایی براساس معدل و رتبه بندی و متناسب با ظرفیت برای هر یک از رشته/محل های انتخابی گزینش و برای مصاحبه علمی به گروه های تخصصی مربوط معرفی می شوند. امتیاز نهایی هر داوطلب براساس شاخص های پژوهشی – آموزشی و مصاحبه منطبق بر شیوه نامه اجرایی محاسبه و به عنوان شاخص برای گزینش نهایی داوطلبان ملاک عمل قرار می گیرد.

2- دارا بودن حداقل نمره پایاننامه 18/50 جهت کلیه رشته ها.

3- متجانس و همنام بودن رشته فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد با رشته انتخابی در مقطع دکتری تخصصی.

4- متقاضیان میبایست دوره تحصیلی کارشناسی ارشد ناپیوسته را حداکثر تا 6 نیمسال به پایان رسانده باشند.

تبصره: دوره تابستان و مرخصی/ مرخصی های بدون احتساب در سنوات جزء نیمسال /نیمسال های تحصیلی محسوب نمیشود.

5- دانشجویانی که دارای دروس معادل سازی شده باشند، شامل پذیرش بدون آزمون نمی شوند.

6- داوطلبان دوره بدون آزمون در صورت کسب شرایط دعوت به مصاحبه لازم است نسخه ای از فایل مقالات و یا مجلات علمی ISI تولیدات علمی چاپ شده در مجلات پژوهشی فارسی زبان و غیر فارسی زبان داخلی یا خارجی یا ISC خود را با فرمت اعلام شده در زمان مصاحبه به گروه تخصصی مربوطه ارائه نمایند.

تذکر مهم 1: جهت پذیرش در دوره بدون آزمون برای مربیان رسمی شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی، سهمیه جداگانه ای وجود ندارد و کلیه داوطلبان در پذیرش از شرایط یکسان برخوردارند.
نحوه ثبت نام در دوره دکتری تخصصی (ph.D) بدون آزمون 97 دانشگاه آزاد:

داوطلبان این دوره لازم است در زمان ثبت نام از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باشند و با پرداخت مبلغ 460000 ریال نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی برای دوره بدون آزمون اقدام نمایند.

تذکر 1: متقاضیان شرکت در دوره دکتری تخصصی بدون آزمون باید رشته های متجانس و همنام با رشته فارغ التحصیلی دوره کارشناسی ارشد خود را در مجموعه انتخاب نمایند و در زمان ثبت نام از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باشند.

تذکر 2: داوطلبان دوره دکتری تخصصی بدون آزمون لازم است اصل مدرک فارغ التحصیلی و تصویر آن را در زمان دعوت به مصاحبه همراه داشته باشند. همچنین همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی نیز در زمان دعوت به مصاحبه الزامی است.

تذکر 3: با توجه به این که اطلاعات فارغ التحصیلی متقاضیان بدون آزمون شامل: رشته فارغ التحصیلی، معدل و نمره پایان نامه از شرایط اصلی در این دوره است، لذا ارائه اطلاعات نادرست توسط شخص داوطلب، تخلف محسوب گردیده و مطابق قانون با فرد متخلف برخورد خواهد شد.

تذکر 4: داوطلبان پذیرش بدون آزمون در دوره دکتری تخصصی که مشمول خدمت وظیفه عمومی می باشند بایستی شرایط اشاره شده در مورد مشمولان وظیفه عمومی مندرج در دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد 97 را عیناً دارا باشند.

تذکر 5: فایل تصویر داوطلب می بایست با اسکن از عکس 4*3 یا 4*6 باشد که در سال جاری تهیه شده است با توجه به این که تصویر فوق به منظور احراز هویت داوطلب در مراحل مصاحبه و ثبت نام مورد استفاده قرار می گیرد. لذا تبعات ناشی از مغایرت تصویر به عهده شخص داوطلب خواهد بود.
تذکر 6: داوطلب می بایست فایل تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی خود را نیز در سامانه بارگذاری نماید. شایان ذکر است که اطلاعات فردی ثبت شده توسط داوطلب بایستی با اطلاعات شاسنامه ای و کارت ملی کاملاً انطباق داشته باشد و در صورت مغایرت، ثبت نام کان لم یکن خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار