اعلام خبر زمان برگزاری ۲ آزمون استخدامی در آموزش پرورش

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

اعلام خبر زمان برگزاری ۲ آزمون استخدامی در آموزش پرورش

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی گفت: بر اساس نتیجه آزمون استخدامی که امسال برگزار شد، ظرفیت استخدام ۴۸ نفر نیروی انسانی در این اداره کل خالی مانده است.
قنبرعلی خوش آیینه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سهم این استان در جذب نیرو از طریق آزمون استخدامی مزبور، به کارگیری ۲۰۲ نفر نیرو بود که تنها ۱۵۴ نفر توانستند در مراحل استخدام گزینش و جذب شوند.
وی خاطرنشان کرد: ۴۸ نفر از شرکت کنندگان نتوانستند حد نصاب نمره علمی را به دست آورند و از این رو حائز شرایط برای استخدام نبودند.
* سهمیه جذب نشده برای استان محفوظ است
معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی افزود: البته این ردیف های خالی برای جذب نیرو در آزمون بعدی برای استان محفوظ است و به سهمیه ظرفیت پذیرش نیرو، اضافه می شود.
وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه هیات دولت، ردیف های جذب نیرو که جذب نمی شود برای سال آتی محفوظ است.
خوش آیینه با بیان اینکه برای جذب نیرو در ردیف های خالی، پیشنهادهایی به وزارت آموزش و پرورش داده شده بود گفت: یکی از پیشنهادهای ما برای جذب ظرفیت استخدامی، جابه جایی این ظرفیت در میان رشته هایی بود که نمره علمی توسط شرکت کنندگان کسب شده بود، همچنین کاهش نمره علمی پیشنهاد دیگری بود که البته مورد موافقت قرار نگرفت.
* رایزنی برای برگزاری ۲ آزمون استخدامی در آموزش پرورش
معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در حال رایزنی برای برگزاری ۲ آزمون استخدامی است گفت: یک آزمون برای جذب و استخدام نیروهای حق التدریس برگزار می شود و تنها نیروهایی که به صورت حق التدریس در حال فعالیت هستند می توانند در آن شرکت کنند.
وی افزود: آموزش و پرورش تلاش دارد که استخدام در این نهاد تنها از طریق آزمون انجام شود و از این رو، تنها افرادی که در آزمون نمره علمی را به دست آوردند و مراحل گزینش را طی کنند، استخدام می شوند.
وی گفت: در سطح کشور ۲۷ هزار نفر از نیروهای حق التدرسی و در این استان ۶۳۰ نفر می توانند در این آزمون شرکت کنند.
معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: البته برگزاری این آزمون در حال رایزنی است و هنوز به قطعیت نرسیده است.
خوش آیینه درباره برگزاری آزمون و استخدام از طریق ماده ۲۸ گفت: یک آزمون نیز برای به کارگیری نیرو از میان دانش آموختگان دانشگاهی برگزار می شود.
وی گفت: زمان برگزاری این آزمون در اسفند ماه امسال و یا اوایل سال ۹۷ پیش بینی شده است و پذیرفته شدگان در آن، پس از شرکت در دوره های آموزشی، به تدریش مشغول خواهند شد.
* جذب ۱۹۰ نفر، سهم استان در آزمون استخدام
معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی گفت: در سطح کشور به کارگیری ۱۵ هزار نفر نیروی انسانی از طریق این آزمون پیش بینی شده است که سهم استان نیز ۱۹۰ نفر است.
وی خاطرنشان کرد: دانش آموختگان دانشگاهی بر اساس رشته های مورد نیاز در این آزمون شرکت می کنند و البته بیشترین نیاز آموزش و پرورش در رشته های مربوط به آموزگاری است و در این باره به کارگیری مردان در اولویت ما است.
خوش آیینه با بیان اینکه نیروی انسانی شاغل در آموزش و پروش خراسان شمالی معادل ۱.۴ درصد از جمعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش کشور است گفت: تلاش داریم تا ۲ برابر سهمیه استان، نیروی انسانی جذب شود و بر این اساس دست کم ۳۵۰ نفر در این آزمون وارد آموزش پرورش استان شود.
وی با بیان اینکه آموزش و پروش استان در تمام رشته ها به نیروی انسانی نیاز دارد گفت: تلاش داریم تا رشته ها برای جذب آموزگاری در طرح طبقه بندی مشغل تنوع بیشتری داشته باشد از این رو قرار است رشته های دوره ابتدایی در آزمون ها، تنوع بیشتری بگیرد.
معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: البته این امر پیشنهاد شده است که اگر مورد پذیرش واقع شود، افراد در رشته های مختلف وارد آموزگاری می شود.
اکنون ۱۴ هزار فرهنگی در آموزش و پرورش خراسان شمالی فعالیت دارند.

اخبار آموزش و پرورش اخبار