اعلام نتایج المپیاد دانشجویی در شهریور/ جزئیات المپیاد بین المللی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اعلام نتایج المپیاد دانشجویی در شهریور/ جزئیات المپیاد بین المللی

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به زمان اعلام نتایج بیست و دومین المپیاد علمی دانشجویی کشور، از برگزاری بخش بین المللی المپیاد در روزهای ۲۲ تا ۲۶ مردادماه در ۲ رشته ریاضی و شیمی خبر داد.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بیست و دومین المپیاد علمی دانشجویی کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ تیر در پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی با حضور ۹۷۹ داوطلب ۳۶۲ زن و ۶۱۷ نفر مرد برگزار شد.

وی افزود: منتخبین از المپیاد متمرکز آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶ و المپیاد غیر متمرکز از قطب های ۸ گانه دانشگاهی در ۲۰ رشته امتحانی به مرحله نهایی راه یافته بودند. قطب های ۸ دانشگاهی شامل قطب یک به مرکزیت تربیت مدرس، قطب ۲ مازندارن، قطب ۳ فردوسی مشهد، قطب ۴ تبریز، قطب ۵ اصفهان، قطب ۶ شیراز، قطب ۷ شهید باهنر کرمان و قطب ۸ بوعلی سینا همدان است.

مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: آزمون های المپیاد در ۲۰ رشته آمار، الهیات و معارف، حقوق، ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، زیست شناسی، شیمی، طراحی صنعتی، علوم اقتصادی، علوم تربیتی، علوم جغرافیایی، علوم زمین، فیزیک، مهندسی شیمی، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی کشاورزی، مهندسی برق، مهندسی مکانیک و مهندسی عمران از ۸ صبح روز پنجشنبه ۲۹ تیرماه آغاز و در ساعت ۱۴ روز جمعه ۳۰ تیرماه پایان پذیرفت.

وی یادآور شد: کارت ورود به جلسه این آزمون ۷ صبح پنجشنبه ۲۹ تیر در محل آزمون توزیع شد.

توکلی تاکید کرد: زمان اعلام نتیجه نهایی بیست و دومین المپیاد علمی دانشجویی کشور اواسط شهرویروماه ۹۶ از طریق سایت مرکز المپیاد سازمان سنجش آموزش کشور است.

وی با اشاره به بخش بین المللی بیست و دومین المپیاد علمی دانشجویی کشور گفت: منتخبین رشته های ریاضی و شیمی در این المپیاد پس از پایان رقابت های مرحله نهایی، در المپیاد بین المللی با دانشجویان خارجی در تاریخ ۲۲ تا ۲۶ مرداد برابر با ۱۳ تا ۱۷ آگوست ۲۰۱۷ در شهر تهران به رقابت می پردازند.

مشاور عالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: المپیاد بین المللی علمی دانشجویی کشور به زبان انگلیسی در ۲ رشته ریاضی و شیمی برگزار می شود و در پایان برگزاری آزمون، در مراسم اختتامیه منتخیبن مدال های طلا، نقره و برنز معرفی می شوند.

وی یادآور شد: تاکنون برای شرکت در این دوره از المپیاد از کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی درخواست هایی ارائه شده که اسامی کشورها پس از هماهنگی با مراجع مرتبط اعلام خواهد شد

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار