اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 98 در اواخر اردیبهشت ماه

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 98 در اواخر اردیبهشت ماه

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری 98 سراسری در دهه آخر اردیبهشت خواهد بود.

 

نتایج اولیه آزمون دکتری 98 در روز سه‌شنبه 27 خرداد ماه به صورت چند برابر ظرفیت پذیرش در هر کدرشته امتحانی و براساس نمره کل حاصل از میانگین وزنی نمرات خام تراز شده با توجه به ضرایب دروس امتحانی (زبان عمومی دکتری با ضریب 1، استعداد تحصیلی با ضریب 1 و دروس اختصاصی «استاندارد همتراز» با ضریب 4) و رتبه آنان با توجه به سهمیه و کدرشته امتحانی که داوطلب در آزمون آن شرکت نموده است، اعلام شد.

انتخاب رشته دکتری 98

زمان انتخاب رشته دکتری 98 از روز شنبه 31 فروردین تا سه شنبه سوم اردیبهشت ماه می‌باشد. داوطلبانی که بر اساس نتایج آزمون دکتری 98 مجاز به انتخاب رشته هستند لازم است در این بازه زمانی با توجه به مندرجات دفترچه انتخاب رشته دکتری 98 نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. هر داوطلب می‌تواند حداکثر 50 کدرشته‌محل را در فرم اینترنتی انتخاب رشته دکتری 98 درج نماید.

 

البته معمولاً مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید نیز خواهد شد.

گفتنی است شرط شرکت در مراحل مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی درج کدرشته محل توسط داوطلبان در فرم انتخاب رشته اینترنتی و کسب حدنصاب کدرشته محل مورد تقاضا می‌باشد. به عبارت دیگر اگر داوطلبی حدنصاب کدرشته محلی را کسب نموده ولی در زمان مقرر اقدام به انتخاب رشته و درج آن کدرشته محل در فرم انتخاب رشته اینترنتی ننموده باشد، امکان شرکت در مراحل مصاحبه دکتری و بررسی سوابق علمی و پژوهشی برای وی میسر نخواهد بود.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 98

داوطلبانی که نسبت به انتخاب رشته آزمون دکتری 98 اقدام می‌نمایند، با توجه به نمره کل اکتسابی، کدرشته‌محل‌های انتخابی در فرم انتخاب رشته و حدنصاب تعیین ‌شده توسط دانشگاه‌ها، برای شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه‌ها معرفی خواهند شد.

بنا بر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و …) در دهه آخر اردیبهشت ماه 98 از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد. بنابراین زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 98 اواخر فروردین ماه خواهد شود.

قابل توجه است که عدم مراجعه برای مصاحبه دکتری، به منزله انصراف از پذیرش بوده و امکان آزمون کتبی یا مصاحبه مجدد در هیچ یک از دانشگاه ها و مؤسسات وجود نخواهد داشت.

مصاحبه دکتری 98

همزمان با اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری 98، برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه‌ها جهت شرکت در مصاحبه نیز از سوی سازمان سنجش منتشر می‌شود. با این حال ممکن است دانشگاه‌ها برنامه زمانی شرکت در مصاحبه را تغییر دهند. بنابراین لازم است داوطلبان برای اطمینان از زمان مصاحبه های دکتری 98، اطلاعیه منتشره از سوی دانشگاه‌ها را نیز بررسی نمایند.

انتخاب رشته دکتری آزاد 98

بنا بر اعلام سازمخان سنجش، آن دسته از داوطلبان علاقمند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، می‌بایست پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون و دریافت کارنامه، برای انتخاب رشته با کد دسترسی مندرج در کارنامه به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد به نشانی www.azmoon.org مراجعه نمایند.

انتخاب رشته و مرحله دوم آزمون (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) برای رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی بطور مجزا و از طریق دانشگاه مذکور انجام می‌ پذیرد.

پذیرش همزمان دکتری سراسری و دکتری آزاد

پس از اعلام نتایج نهایی دکتری 98 ممکن است برخی داوطلبان هم در آزمون دکتری سراسری و هم در آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی موفق به پذیرش شده باشند.

بر اساس اعلام سنجش، داوطلبانی که در یکی از رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و یا دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شوند می‌توانند به دلخواه خود منحصراً در یکی از مؤسسات ثبت‌نام و مشغول به تحصیل شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار