اعلام نتایج اولیه آزمون وکالت قوه قضائیه تا ۲ هفته آینده

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمى و مشاوران خانواده قوه قضاییه پیش‌بینی کرد که نتایج اولیه آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه کمتر از دو هفته آینده اعلام شود.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، على بهادرى جهرمى در حاشیه بازدید از یکى از حوزه‌هاى برگزارى آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به‌رغم برخى مشکلاتی که در فرایند ثبت نام وجود داشت اجمالاً آزمون از نظر ما از شرایط قابل قبولى برخوردار بوده است.
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمى و مشاوران خانواده قوه قضاییه افزود: از مجموع افرادی که نام‌نویسی کردند، بالغ بر 500 نفر داراى مدرک دکترى و قریب به 20 هزار نفر داراى مدرک کارشناسى ارشد هستند و سطح شرکت کنندگان در آزمون از نظر علمى سطح بالا و قابل قبولى است.
وی تصریح کرد: به محض اینکه نتایج اولیه مشخص شود، برنامه‌ریزى‌ها براى مصاحبه شفاهى انجام می‌شود. در مرحله دوم مشابه مرحله اول تمامى اساتید برتر دانشگاهى، وکلاى برتر و قضات عالى رتبه در فرایند شرکت دارند؛ به عنوان مثال در طراحى سئوالات آزمون بیش از 70 استاد برتر دانشگاهى، دیوان عالى کشور و وکلاى برجسته در طراحى سئوالات آزمون شرکت داشتند و مشابه همین فرایند را در آزمون مصاحبه تحصصى خواهیم داشت تا وکلایى که انتخاب مى‌شوند وکلاى زبده و برجسته به شیوه کاملا عادلانه باشد.
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمى و مشاوران خانواده قوه قضاییه تصریح کرد: نصاب جذب در ادوار گذشته در آزمون هاى وکالت چیزى حدود چهار درصد در آزمون‌هاى کانون هاى وکلا و چیزى در همین حدود در آزمون‌هاى مرکز در ادوار گذشته بوده است. در دوره جارى از آنجایى که نصاب علمى براى ما خیلى مهم است، الان نمى توانم پیش‌بینى داشته باشیم و باید نمرات را ببینیم و سطح علمى نمرات در میزان جذب بسیار موثر است.
بهادرى جهرمى گفت: نیاز به وکیل در سطح جامعه وجود دارد اما این شرایط کافى نیست و باید نصاب علمى لازم در میان داوطلبان وجود داشته باشد و بعد از آن مى شود اظهار نظر کرد.
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمى و مشاوران خانواده قوه قضاییه پیش‌بینی کرد که نتایج اولیه آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه کمتر از دو هفته آینده اعلام شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار