اعلام نحوه جذب هیأت علمی پس از اتمام طرح سربازی اساتید

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اعلام نحوه جذب هیأت علمی پس از اتمام طرح سربازی اساتید

مشمولین طرح سربازی لازم است پس از اتمام طرح، مجدداً در فراخوان جذب هیأت علمی شرکت نموده و صلاحیت علمی و عمومی متقاضیان همچون سایر متقاضیان جذب بررسی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مؤسسات آموزش عالی می‌توانند در صورت نیاز به منظور تأمین بخشی از کادر آموزشی و یا پژوهشی خود در چارچوب تشکیلات سازمانی مصوب نسبت به به‎کارگیری مشمولین نظام وظیفه اقدام کنند.

مشمولین نظام وظیفه، در دوره ضرورت و «طرح سربازی وظیفه» در قالب تعهد خدمت از هر نظر تابع مقررات ناظر بر اعضای هیأت علمی پیمانی خواهند بود.

در صورتی که پس از انقضای مدت تعهد، فرد به استخدام مؤسسه درآید، مدت تعهد جزو سنوات خدمت آموزشی و پژوهشی وی محسوب خواهد شد. لیکن مدت مذکور جزو حداقل مدت توقف لازم برای تبدیل وضعیت وی به رسمی آزمایشی نیست.

مؤسسه در صورت عدم رضایت از خدمت فرد در مدت ضرورت مجاز است نسبت به فسخ قرارداد اقدام و وی را جهت انجام خدمت وظیفه به مقامات مسئول معرفی کند.

همچنین مؤسسه در صورت عدم رضایت از خدمت فرد در مدت تعهد مجاز است نسبت به فسخ قرارداد اقدام و وی را جهت جایابی برای اتمام دوره تعهد در سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری به وزارت معرفی کند.

به مشمولین طرح سربازی برای دوره تعهد به ازای هر سال خدمت، یک پایه تا سقف دو پایه استحقاقی ترفیع تعلق می گیرد.

طبق مصوبه هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، مشمولین طرح سربازی بعد از اتمام طرح برای ادامه عضویت هیأت علمی در دانشگاه‌ها باید مجدداً در فراخوان جذب شرکت کرده و صلاحیت علمی و عمومی متقاضیان همچون سایر متقاضیان جذب بررسی شود.

مدت خدمت اعضا در دوره پیمانی و یا دوره رسمی آزمایشی، با رعایت سایر شرایط جزو سابقه خدمت عضو محسوب می‌شود.

تمام افرادی که به عنوان عضو هیأت علمی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی کشور پذیرفته می‌شوند، موظفند بین سه تا چهار سال خدمت کنند.

خروج از کشور برای تمام اعضای هیأت علمی و دستیاران موضوع قانون در غیر از موارد حج و بیماری صعب‌العلاج و سالانه حداکثر به مدت یک ماه برای شرکت در مجامع علمی و سمینارها ممنوع است.

براساس تبصره: آن دسته از مشمولین این قانون چنانچه بتوانند مقالات علمی پژوهشی مناسب تهیه و آن را به مجامع علمی بین‌المللی ارایه دهند، در صورت پذیرش مقالات مذکور در مجامع موصوف، می‌توانند با سپردن وثیقه ملکی یا نقدی که نوع و میزان آن حسب مورد به وسیله وزارتین فرهنگ و آموزش عالی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین می‌شود، از کشور خارج شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار