افتتاح دانشگاه امیرالمومنین(ع) در شهرستان شوش

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

با حضور نماینده ولی فقیه در استان خوزستان فاز دوم دانشگاه امیرالمومنین(ع) شهرستان شوش در آستان دعبل خزاعی افتتاح شد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز یکشنبه شب در آئین افتتاح این دانشگاه هدف تاسیس دانشگاه امیرالمومنین(ع) را تقویت مبانی ولایت عوان کرد و گفت: این دانشگاه در مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد و رشته ولایت خاص این دانشگاه است.

آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری ادامه داد: از ویژگی های منحصر به فرد دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) درخواست هایی از استان های قم ،تهران ،کرمانشاه وهرمزگان جهت راه اندازی این دانشگاه در این استان هاست اما فعلا بعد از اهواز نخستین شعبه شهرستانی این دانشگاه از بهمن ماه امسال در شهرستان شوش به فعالیت خواهد پرداخت و امیدواریم بزودی در شهرهای شوشتر و دزفول نیز این دانشگاه شعبه دایر کند.

ناصرسوادنی رییس دانشگاه امیرالمومنین (ع)استان خوزستان نیز گفت:این دانشگاه از سال 89 تاسیس شد ودر این دانشگاه 12رشته شامل کلام شیعه ،فقه ومبانی حقوق ،علوم وقرآن حدیث ،ادبیات عرب وعلوم قرآنی ،فلسفه حکمت وروان شناسی تدریس می شود.

وی افزود:بیش از 400دانشجو در مقطع کارشناسی،،کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

وی از مجوز 2 رشته جدید علوم تاریخ اسلام و اقتصاد اسلامی در این انشگاه خبرداد.

امام جمعه شوش نیز گفت:در دانشگاه امیرالمومنین واحد شوش بیش از 10 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در رشته کلام شیعه از ماه جاری تحصیل خواهند کرد.

حجت الاسلام سید محمد امام گفت:فاز دوم این دانشگاه بااعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال با کمک خیرین ساخته شد که شامل سالن مطالعه ، 24کلاس ، آزمایشگاه و کتابخانه می باشد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار