افتتاح مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مسؤولان استانی و محلی افتتاح شد.

ابراهیم واشقانی فراهانی عصر روز سه شنبه در آیین افتتاح مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر اظهار کرد: در راستای رشد اقتصادی و درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی و با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که در افق 1404 پیش‌بینی شده باید 40 درصد از منابع درآمدی از فعالیت‌های دانش بنیان و غیرشهریه‌ای باشد.

وی با اشاره به تأسیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر افزود: بر اساس سیاست‌های راهبردی دانشگاه و فرمایش مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی، این مراکز در دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: واحدها و هسته‌های فن‌آور با توجه به برنامه‌های خود در مراکز رشد مستقر می‌شوند و امکانات دستگاهی و آزمایشگاهی برای آنها فراهم می‌شود تا به مرحله رشد برسند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و حمایت از واحدهای فن‌آور و شرکت‌های دانش‌بنیان اذعان داشت: در حال حاضر در مرکز رشد دانشگاه آزاد شوشتر تعداد 10 واحد(هسته) مستقر هستند که هر کدام در حوزه خود فعالیت می‌کنند.

واشقانی فراهانی با بیان اینکه واحدها در حوزه تصفیه آب و فاضلاب، کودهای کمپست زیست محیطی، آفت‌گشایی طبیعی فعالیت می‌کنند یادآور شد: حوزه فعالیت واحدها در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر شرکتی است که خود نقش آموزشی، پژوهشی و بویژه بازاریابی را برای محصولات دارد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار