افتتاح ۸ کتابخانه جدید در شهر اهواز

دسته ها: اخبار استان اخبار

افتتاح ۸ کتابخانه جدید در شهر اهواز

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز، با بیان اینکه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری برخوردار از ۳ کتابخانه فعال در اهواز است، گفت: ۸ کتابخانه با تجهیزات کامل در سطح شهر اهواز افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از شهرداری اهواز، احمد سراج با بیان اینکه معاونت فرهنگی شهرداری اهواز برخوردار از ۳ کتابخانه فعال است، اظهار کرد: این کتابخانه‌ها مراجعه کنندگان خود را دارد و در عین حال یک مجموعه فرهنگ سرا و ۶ سرای محله‌ای که به زودی افتتاح می‌شود در همه آنها کتابخانه عمومی در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز با بیان اینکه نخستین سرای محله در کیانشهر افتتاح می‌شود، افزود: کتابخانه‌ها از امکانات تجهیزاتی بسیار خوبی از حیث سخت ‌افزاری و نرم ‌افزاری را داشته ضمن اینکه کتب مورد علاقه جوانان و نوجوانان در آن تعبیه شده است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه کتابخانه شهید دلفی با کمک یکی از خیران اهوازی در کوی آغاجری اهواز تجهیز و در روزهای آینده افتتاح می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع کتابخوانی برای معاونت؛ اتوبوس کتاب را مجهز کرده تا روزانه در اقصی نقاط اهواز به ویژه مناطق محروم و کم برخوردار مستقر شود تا با همکاری NGO ها و سازمان های مردم نهاد در زمینه ترویج کتابخوانی گام برداریم.

سراج ادامه داد: در زمینه غدیر یکی از بزرگترین مسابقات کتابخوانی را با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی خوزستان برگزار و جوایز نفیسی به برندگان اهدا می‌شود.

وی پیرامون نیم درصد حق شهرداری به کتابخانه ‌ها گفت: ۳۰۰ میلیون تومان در ۶ ماهه دوم سال گذشته و امسال نیز تاکنون ۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

اخبار استان اخبار