افراد به امید اشتغال ادامه تحصیل می‌دهند/ شرط سنی استخدام دستگاه‌ها افزایش یابد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

افراد به امید اشتغال ادامه تحصیل می‌دهند/ شرط سنی استخدام دستگاه‌ها افزایش یابد

عضو کمیسیون آموزش مجلس معتقد است فارغ‌التحصیلان کارشناسی از ورورد به بازار کار ناامید شده‌اند و امید دارند با ادامه تحصیل بتوانند شغل مناسب و درخوری به دست آورند.

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره افزایش 8 برابری دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی، گفت: انتظارات جامعه یکی از دلایلی است که می‌تواند در انگیزه افراد برای ادامه تحصیل موثر باشد از سوی دیگر تبدیل علم به ثروت از موضوع بسیار مهمی است که تحصیلات تکمیلی می‌تواند زمینه‌ساز تحقق این هدف باشد.

بازار کار برای مقطع کارشناسی اشباع شده است

نماینده مردم رودسر و املش مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجایی که بازار کار برای مقطع کارشناسی اشباع شده افراد به امید استفاده از فرصت‌های شغلی بهتر، در مقطع تکمیلی ادامه تحصیل می‌دهند؛ تحصیلات تکمیلی فرصتی برای شکوفایی استعداد‌های دانشجویان است و در صورتی که به درستی از این ظرفیت‌ها استفاده شود می‌توان به کارآفرینی آنها امیدوار بود.

وی با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان کارشناسی از ورورد به بازار کار ناامید شده‌اند و امید دارند با ادامه تحصیل بتوانند شغل مناسب و درخوری به دست آورند، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دلایل افراد برای ادامه تحصیل را می‌توان کارآفرین شدن آنها دانست زیرا فارغ‌التحصیلان تحصیلات تکمیلی می‌توانند نیازهای بازار کار را آنگونه که هست برآورده کنند.

دستگاه‌های دولتی نتوانسته‌اند فرصت‌های شغلی را برای فارغ‌التحیلان کارشناسی ایجاد کنند

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: از آنجایی که دستگاه‌های دولتی نتوانسته‌اند فرصت‌های شغلی را برای فارغ‌التحصیلان کارشناسی ایجاد کنند باید شرط سنی استخدام را نیز افزایش دهند تا افرادی که ادامه تحصیل می‌دهند بتواند با خیالی آسوده توانایی‌های لازم را به دست آورند و دغدغه‌ای برای استخدام نداشته باشند.

کرسی‌های خالی در دانشگاه‌ها؛ افزایش تعداد دانشجویان در تحصیلات تکمیلی

عباسی یکی از دلایل افزایش تعداد دانشجویان در تحصیلات تکمیلی را ظرفیت‌های ایجاد شده در دانشگاه‌ها دانست و گفت: در گذشته ظرفیت دانشگاه‌ها در تحصیلات تکمیلی کم بود اما امروزه کرسی‌های خالی در دانشگاه‌ها عاملی برای تشویق تحصیل در کارشناسی ارشد محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت در سیاست‌گذاری‌های خود در حوزه علم و آموزش به گونه‌ای عمل کند که فارغ‌التحصیلان تحصیلات تکمیلی بتوانند جذب بازار کار شوند تا از علم و فناوری آنها به درستی استفاده شود؛ پارک‌های علم و فناوری در برخی استان‌ها مانند اصفهان و پردیس ایجاد شده که می‌توان از ظرفیت این افراد به عنوان کارآفرین و با ارائه تسهیلات استفاده کرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار