افراد فاقد صلاحیت علمی و عمومی جذب دانشگاه آزاد نمی‌شوند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

افراد فاقد صلاحیت علمی و عمومی جذب دانشگاه آزاد نمی‌شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کسی که معدل مناسبی ندارد و یا رشته تحصیلی‌ انتخابی برای تدریس تناسبی با رشته‌ای که در آن تحصیل کرده ندارد، قطعا نمی‌تواند جذب دانشگاه آزاد شود.

به گزارش ایسنا، دکتر فرهاد رهبر در حاشیه جشن ازدواج دانشجویی 167 زوج دانشگاه آزاد اسلامی که ظهر امروز (شنبه) در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی‌ که قرارداد یکساله همکاری آنان با دانشگاه آزاد لغو شده، اظهارکرد: تعداد این افراد حدود 450 نفر بوده است. ازین تعداد کسانی که صلاحیت عمومی و علمی‌شان مورد تایید قرار گرفته، کارشان انجام شده، کسانی هم که این کار برایشان انجام نشده، عموما مثلا با معدل 11.5 جذب دانشگاه آزاد شده‌اند. من به جرأت می‌گویم که این افراد را در هیات علمی پذیرش نخواهم کرد.زیرا این افراد باید صلاحیت‌های عمومی و علمی داشته باشند تا بتوانیم امور مربوط به جذب آنها را انجام دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره زمان تعیین تکلیف این اساتید، تصریح کرد: نتیجه نهایی به تدریج مشخص می‌شود. این که الان بگویم فلان کس تعیین تکلیف می‌شود، امکانش نیست.

کاش سن اشتغال در برنامه‌ دانشگاه آزاد قرار دارد

رهبر با بیان اینکه دانشگاه آزاد سیاست جوان‌گرایی را در دستور کار خود قرار داده، گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر جوانان تحصیل کرده زیادی را هم در دانشگاه آزاد و هم در سایر دانشگاه‌های کشور داریم و یکی از مشکلات جدی که امروز کشور از آن رنج می‌برد، بیکاری جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه است و شاید بیش از 30 درصد بیکاران شامل فارغ‌التحصیلان شوند، بنابراین دولت باید نسبت به اشتغال آنان اهتمام داشته باشد و ما در دانشگاه آزاد نیز این برنامه‌ریزی را انجام داده‌ایم که سن اشتغال را کاهش دهیم.

وی افزود: اگر توجه کنید، متوسط سن در هیات وزیران بالای 55 سال و بین معاونان وزیران بالای 60 سال است و به همین ترتیب در دانشگاه آزاد نیز متوسط سن روسای واحدها و معاونان آنان مقداری بالا است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: به دستور آقای ولایتی، ما سیاستی را در دستور کار خود قرار دادیم که بتوانیم از جوانان فارغ‌التحصیلی که شایستگی علمی خود را به اثبات رسانده‌اند، در دانشگاه آزاد بهره‌مند شویم.

رهبر با اشاره به اینکه در جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها “مجوز ویژه جذب هیات علمی” به دانشگاه آزاد اسلامی داده شده است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی کردیم برای تحقیق و توسعه از جوانان فارغ‌التحصیلی که رتبه‌های علمی مناسب دارند استفاده کنیم، بعد به تدریج از آن‌ها در مناصب و مسئولیت‌هایی که می‌توانند در دانشگاه آزاد داشته باشند، استفاده کنیم. به عبارتی به صورت مدیریت شده کار را به دست جوانان بسپاریم تا در سال‌های آتی، آن‌ها هم بتوانند ترقی‌های لازم را داشته باشند.

وی درباره اینکه اولویت جذب با فارغ‌التحصیلان کدام دانشگاه‌ها خواهد بود، تصریح کرد: این افراد از بین تمام فارغ‌التحصیلان کشور انتخاب می‌شوند، اما اولویت با فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد است، البته از این بین نیز فارغ‌التحصیلانی که شایستگی‌ها و صلاحیت‌های علمی و عمومی دارند در اولویت خواهند بود.

دانشگاه آزاد سیاست جوان‌گرایی را در دستور کار خود قرار داده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد، سیاست جوان‌گرایی را در دستور کار خود قرار داده تا بتوانیم از جایگاه دانشگاه آزاد که کل کشور را به گونه‌ای هدایت کنیم که جوانان فارغ‌التحصیل ما، آینده سازان این کشور باشند.

به گزارش ایسنا، دکتر رهبر همچنین اظهارکرد: در برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته هیات جذب اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مستقل در دانشگاه تشکیل شده و ما پس از اینکه از همه واحدها اعلام نیاز گرفتیم، متناسب با نیاز واحدها از بین فارغ‌التحصیلانی که رتبه‌های خوبی دارند، عضو هیات علمی بویژه در بخش تحقیق و پژوهش جذب خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما در دانشگاه آزاد از همه کسانی که فارغ‌التحصیلان دانشگاه هستند، استفاده خواهیم کرد. اگر به صورت مدیریت شده انقلاب، کشور و اداره امور را به دست جوانان واگذار کنیم، حتما در آن برکاتی خواهد بود که همه کشور از آن بهره‌مند خواهند شد و این سیاستی است که دانشگاه آزاد آن را پیش گرفته است.

رهبر با تاکید بر تقدس پیکر شهدا، اظهارکرد: جا دارد نکته‌ای بگویم به آن کسانی که مخالف این بودند که ما در دانشگاه‌ها از پیکرهای پاک و مطهر شهدا استفاده کنیم. آن‌ها می‌گفتند هر جایی که این پیکرها می‌روند ممکن است با خود در آن مکان غم و اندوه ببرد، اما امروز این جشن را در جوار شهدا برگزار کردیم. شهدایی که در زمان دفاع مقدس عاشقانه در یک نبرد بزرگ شرکت کردند و به توفیق شهادت دست یافتند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان درباره زمان توزیع دفترچه انتخاب رشته مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: بعد از اینکه سازمان سنجش نتایج را اعلام کرد، بزودی این دفترچه‌ را به همراه سایر دانشگاه‌ها منتشر خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، مراسم جشن ازدواج دانشجویی 167 زوج دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر فرهاد رهبر، رییس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر کلانتری معاون دانشجویی – فرهنگی دانشگاه آزاد در جوار یادمان شهدای گمنام واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار