افزایش استقبال از طرح کارورزی+ مبلغ کمک هزینه

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

آخرین آمار عملکرد طرح کارورزی از افزایش استقبال از این طرح حکایت دارد؛ به نحوی که بیش از ۱۴۳ هزار نفر از فارغ التحصیلان در طرح ثبت‌نام کرده‌ و ۱۰ هزار بنگاه اقتصادی نیز مشمول معافیت بیمه ای شده اند.

به گزارش ایسنا، آخرین گزارش عملکرد اجرای طرح کارورزی حاکی از آن است که تا امروز  ۱۴۳ هزار و ۲۴ نفر از داوطلبان، ثبت‌نام و واجد شرایط شناخته شده‌اند که از این تعداد ۵۳ هزار و ۲۳۱ نفر منجر به عقد قرارداد شده است؛ همچنین ۱۹ هزار و ۹۴۵ بنگاه اقتصادی در این طرح ثبت نام کرده و ۱۰ هزار و ۱۵۱ واحد مشمول معافیت بیمه ای شده اند.

آمارهای مذکور نشان می دهد که تعداد متقاضیان و بنگاههای ثبت نام کرده نسبت به ماههای گذشته از روند روبه رشدی برخوردار بوده که نشان از افزایش استقبال از این طرح دارد.

در بین استانهای مجری طرح، استان فارس همچنان پیشتاز بیشترین تعداد داوطلب واجد شرایط، بنگاه پذیرنده و قرارداد منعقده بوده است. کمترین تعداد بنگاه پذیرنده و قرارداد منعقده نیز به هرمزگان تعلق دارد.

داوطلبان فارغ التحصیل دانشگاهی و بنگاههای اقتصادی جهت بهره مندی از مزایای دوره کارورزی و معافیت بیمه ای می توانند به سامانه کارورزی وزارت کار به نشانی  https://karvarzi.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

مهمترین مزیت پیش بینی شده برای کارآفرینان و کارفرمایان در طرح این است که در صورت جذب کارورز، از معافیت حق بیمه سهم کارفرما به مدت حداکثر دو سال برخوردار می‌شوند.

از جمله شرایط برخورداری از مزایای این طرح، داشتن مدرک دانشگاهی حداقل کارشناسی و سن کمتر از ۳۵ سال در زمان ثبت نام است. همچنین داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت نظام وظیفه برای متقاضیان مرد الزامی است.

لازم به ذکر است که دوره کارورزی حداکثر سه ماه است و کارورزان طی این مدت بیمه مسئولیت مدنی هستند.

کمک هزینه کارورزی، وجهی است که در پایان دوره مقدماتی کارورزی و متناسب با مدت آن توسط دولت به کارورز پرداخت می شود و مبلغ آن به ازای هر ماه برای مقطع کارشناسی ۵۰۰ هزار تومان، کارشناسی ارشد ۶۰۰ هزار تومان و دکترا ۷۰۰ هزار تومان است که از سوی وزارت کار به کارورزان پرداخت می شود.

به گزارش ایسنا، “طرح کارورزی” یکی از برنامه‌های مهم دولت در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار به ویژه فارغ التحصیلان است و تسهیل در جذب و بکارگیری جوانان در بنگاهها و ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان برای ورود به بازار کار از مهمترین اهداف اجرای این طرح به شمار می رود.

وزارت کار با اجرای طرح کارورزی، زمینه آشنایی کارورزان با محیط کار از طریق دوره های آموزشی و تامین نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان بنگاههای اقتصادی را فراهم کرده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار