افزایش اشتغال از مهمترین اهداف ساخت دومین پتروشیمی اندیمشک است

دسته ها: اخبار استان اخبار

افزایش اشتغال از مهمترین اهداف ساخت دومین پتروشیمی اندیمشک است

فرماندار شهرستان اندیمشک گفت: افزایش اشتغال، تکمیل زنجیره ارزش،کار‌آفرینی پایدار و توسعه سرمایه‌گذاری مولد در استان خوزستان و شهرستان از جمله اهداف آغاز عملیات اجرایی دومین پتروشیمی اندیمشک است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اندیمشک، ظهر امروز با حضور وزیر نفت، رئیس کمسیون انرژی مجلس، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و جمعی از مسئولان استانی و محلی آئین کلنگ زنی دومین پتروشیمی اندیمشک آغاز شد.

پیمان جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم این واحد صنعتی را یک فرصت برای توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی دانست و اظهار داشت: افزایش اشتغال، تکمیل زنجیره ارزش، کار‌آفرینی پایدار و توسعه سرمایه‌گذاری مولد در استان خوزستان و شهرستان از جمله اهداف آغاز عملیات اجرایی دومین پتروشیمی اندیمشک است.

فرماندار شهرستان اندیمشک گفت: محصول تامین شده در پتروشیمی اندیمشک برای تولید مواد افزودنی مورد نیاز صنایع نساجی، سیمان، شیرین‌سازی گاز، فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی، شوینده‌ها، صنایع پالایش، پتروشیمی و انواع رنگ‌های صنعتی کاربرد دارد.

وی گفت: بخشی از ظرفیت تولید اتیلن کشور در مسیر خط لوله اتیلن غرب برای تأمین خوراک پتروشیمی جدید اندیمشک اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به این که پس از بهره برداری ظرفیت تولید دومین پتروشیمی اندیمشک به 200 هزار تن در سال افزایش پیدا می‌کند،گفت: برای اجرای این طرح زمینی به مساحت 90 هکتار اختصاص یافته و مدت زمان اجرای این طرح 36 ماه است و با اعتباری بالغ بر 388 میلیون دلار ساخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هم زمان با افزایش ظرفیت تولید اتیلن در پارس جنوبی، بخشی از اتیلن مازاد تولیدی (حدود 90 هزار تن) از مسیر خط لوله اتیلن غرب به اندیمشک منتقل می‌شود و در این منطقه، طرح اتیلن اکساید و محصولات پایین‌دست پتروشیمی تولید می‌شود.

طرح جدید پتروشیمی اندیمشک، افزون بر اتیلن اکساید و محصولات پایین‌دست صنعت، دیگر محصولات زنجیره اتیلن اکساید شامل اتواکسیلات، گلایکول اتر، اتانول آمین، MDEA را هم تولید و عرضه خواهد کرد.

اخبار استان اخبار