افزایش اعطای تسهیلات به دانشمندان و نخبگان در دستور کار دانشگاه آزاد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

افزایش اعطای تسهیلات به دانشمندان و نخبگان در دستور کار دانشگاه آزاد

معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی توجه به معیشت و رفاه کارکنان و اعضای هیات علمی این دانشگاه را اولویت برنامه‌های‌های معاونت اداری مالی برای سال ۹۶ اعلام و بر تامین تسهیلات و رفاه بیشتر برای جذب نخبگان و دانشمندان در سراسر کشور تاکید کرد.
به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی احسانی معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی به مهمترین اقدامات و دستاوردهای حوزه اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: در سال ۹۵ توانستیم حق مهارت را برای کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی که دارای مدرک دیپلم بودند، برقرار کنیم. همچنین بیش از دو هزار میلیارد تومان تسهیلات و وام در اختیار اعضای هیات علمی و کارکنان این دانشگاه قرار گرفته است.

معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: همچنین در این سال افزایش ۱۵ درصدی حقوق و مزایا برای کارکنان را به نتیجه رساندیم کما اینکه افزایش ۲۰ درصدی حقوق و مزایا را برای اعضای هیات علمی در سال ۹۵ برقرار کرده‌ایم.

وی افزود: در حوزه کمیسیون معاملات چابک‌سازی سیستم را داشتیم و سرعت پاسخگویی به واحد‌ها افزایش داشت که رضایت‌مندی آن‌ها را به دنبال داشته است.

احسانی به حوزه صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: در سال ۹۵ همچنین توانستیم سامانه جامع الکترونیکی صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را رونمایی کنیم و اکنون همه دانشجویان می‌توانند به این سامانه مراجعه کنند و میزان تسهیلات را مشاهده و درخواست‌های خود را ثبت کنند و مطمئنا به سرعت به درخواست‌ها رسیدگی می‌شود.

وی عنوان کرد: در سال گذشته بیمه عمر اعضای هیات علمی و کارکنان از ۲۵ به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافت، همچنین در گذشته کارکنان و اعضای هیات علمی که وام مسکن دریافت می‌کردند، حق مسکن آن‌ها تقریبا نصف می‌شد که با تلاش‌هایی که انجام شد، این مورد هم به خوبی به سرانجام رسید و حتی سند منازل آن‌ها هم دیگر در رهن دانشگاه هم قرار نمی‌گیرد.

معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در سال ۹۵ حق بدی آب و هوای کارکنان و اعضای هیات علمی نیز یکسان‌سازی شد و امسال برای اولین بار در حوزه امور مالی، کنترل آنلاین درآمد‌ها و اتصال سیستم حسابداری به شهریه را در دانشگاه آزاد اسلامی برقرار کردیم. رونمایی از سامانه جامع نقل و انتقال کارکنان و همسان‌سازی و یکسان‌سازی نرم‌افزار جامع حق‌التدریس نیز از دیگر اقدامات مهم معاونت اداری مالی در سال ۹۵ بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌های سال ۹۶ این معاونت اظهار داشت: برای سال جدید قطعا نظم و انضباط مالی و اداری مانند گذشته ادامه خواهد داشت، توجه به معیشت و رفاه کارکنان و اعضای هیات علمی در اولویت برنامه‌های ما برای سال ۹۶ است، همچنین استفاده از سازمان‌ها و دستگاه‌ها ارائه دهنده خدمات برای تامین کالاهای ضروری کارکنان و هیات علمی در دستور کار است. ما با شرکت‌ها و سازمان‌هایی که خدماتی ارائه می‌کنند، قراردادهایی را منعقد می‌کنیم تا بدون بهره و به صورت قرض‌الحسنه به کارکنان و اعضای هیات علمی خدمات ارائه کنند.

احسانی گفت: افزایش و بهبود تعهدات صندوق بیمه تکمیلی دانشگاه و ارتباط با بیمارستان‌های مطرح و درجه یک کشور مدنظر ما است. در حال حاضر تقریبا همه واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی داراری صندوق رفاه دانشجویان هستند و اگر واحدی صندوق ندارد، مطمئنا براساس قانون است.

وی بر تامین تسهیلات بهتر و بیشتر برای نخبگان و استعدادهای برتر تاکید کرد و افزود: «جذب نخبگان در دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با آغاز دوره مدیریتی جدید، روند روبه‌رشد و سرعت مناسبی پیدا کرده است. افزایش مزایای هیات‌علمی در این سال‌ها و ادامه آن در سال‌های آینده قطعا دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان یکی از اولین اولویت‌های انتخابی نخبگان قرار می‌دهد.»

وی در پایان با آرزوی سالی خرم و خوب برای همه بیان کرد: افتخار معاونت اداری مالی خدمت‌رسانی به نخبگان جامعه است که ان‌شاء‌الله در سال جدید با قوت بیشتری از سوی بنده و همکاران برای دانشجویان، دانشمندان و نخبگان کشور صورت می‌گیرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار