افزایش دانشجویان دوره های مهارتی/ اشتغال اولویت دانشگاهها

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون آموزشی وزارت علوم از افزایش دانشجویان در دوره های مهارتی دانشگاه ها خبر داد و گفت: مهارت افزایی در تمام دوره ها وارد می شود.

علی خاکی صدیق در گفتگو با خبرنگار مهر یکی از برنامه های اصلی وزارت علوم را برنامه مهارت افزایی دانشجویان عنوان کرد و افزود: تقویت روحیه اشتغال و کاریابی دانشجویان را مهارت افزایی می گویند و قرار است مهارت افزایی در تمام دوره های آموزش عالی  وارد شود.

وی ادامه داد: دانشگاه ها برنامه  مفصلی در این خصوص اجرا کرده اند که قرار است گزارش دانشگاهیان از مهارت افزایی دانشجویان در قالب یک کتابچه ارائه شود.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: درصد دانشجویانی که درس مهارتی می‌خوانند و در دوره‌های مهارتی شرکت می‌کنند در حال افزایش است. بنابراین بحث اشتغال‌پذیری در اولویت دانشگاه‌ها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بحث مهارت‌افزایی در مقطع کاردانی انجام شده و می توانیم عنوان کنیم که در حال حاضر سیستم‌های تکنسینی و کاردانی ما براساس نیاز کشور فعالیت می کنند.

خاکی صدیق خاطرنشان کرد: در کارشناسی هنوز به طور کامل این اتفاق نیفتاده و برای وارد کردن بحث مهارت‌افزایی و اشتغال در این دوره‌ها ورود کرده‌ایم. در بحث بین‌رشته‌ای‌ها هم که در دکتری و کارشناسی ارشد بیشتر مطرح می‌شود دانشگاه‌ها در حال تعریف دوره‌ها هستند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار