افزایش شهریه در دانشگاه آزاد صورت نگرفته است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

طهرانچی گفت: پیامکی با عنوان افزایش شهریه برای دانشجویان از سوی دانشگاه آزاد ارسال نشده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد درباره پیامک افزایش شهریه به دانشجویان دانشگاه آزاد گفت: موضوعی تحت عنوان افزایش شهریه صورت نگرفته است.

او افزود: شهریه‌ها به صورت سالانه و در چارچوب خاص تعریف می‌شوند. به دلیل گستردگی سامانه، امکان اشتباه در بعضی از واحد‌ها یا اشتباه در محاسبه شهریه‌ها وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: برای دانشجویان اگر پیامک افزایش شهریه ارسال شده است، به همان واحد مراجعه کنند تا توجیه و بررسی این مورد صورت بگیرد.

طهرانچی درباره انتقال دانشجویان ارشد گفت: بخشنامه‌ای برای دانشجویان کارشناسی ارشد اعلام شد تا بتوانند در این ترم در سایت ثبت نام و در محل زندگی خود تحصیل کنند.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: رایزنی ها برای کاهش زمان صدور ویزا برای دانشجویان خارجی انجام شده است. در واقع در تمام دنیا مسئله صدور ویزا برای این دانشجویان نیازمند صرف وقت است و ما با وزارت امور خارجه رایزنی های لازم را انجام داده ایم تا این زمان کاهش پیدا کند.

دانشگاهیان از مرجعیت علمی کوتاه نخواهند آمد

در ادامه رئیس دانشگاه آزاد در مراسم بزرگداشت شهید فخری زاده و رونمایی از کتاب فلسفه اسلامی و فیزیک گفت: شهدای جهاد علمی ویژگی خاص دارند اما شهید فخری زاده ،پرچمدار شهدای علمی کشور است. شهید فخری زاده با ذهن دقیق و ریزبین دغدغه های زیادی در زمینه علمی کشور داشت.

او افزود: ما دانشگاهیان وظیفه داریم ابعاد این دانشمند و دیگر شهدای علمی را تبیین و تفسیر کنیم. اگر این کشور مسیر عزت را انتخاب کرده؛ به یُمن نگاه ویژه به علم است که از این مسیر به عقب برنمی‌گردد و همیشه در پیشرفت است.

طهرانچی ادامه داد: ویژگی شهید فخری زاده این بود که مدام تذکر می‌داد با فراگیری و شنیدن مطلق به علم نوین نمی‌رسیم و تجربه، عرفان و فعالیت چند برابر لازمه رسیدن به آن است. در واقع شهید فخری زاده معتقد بود با الهام گیری از قرآن و مبانی علم، ما می توانیم با کسب حداکثری علم روز؛ به علم نوین و بنیان های اساسی برسیم.

رئیس دانشگاه آزاد بیان کرد: یکی از ویژگی های شهید فخری زاده توجه ویژه به علم اقتدار آفرین تمدن نوین اسلامی بود. نگاه ما به بزرگداشت علم، تمدن ساز است تا ادامه دهنده راه این‌ شهید باشیم. در واقع ما باید به دنبال تحول باشیم و شهید فخری زاده منشا این تحول بود.

او گفت: تحریم ایران به دلیل حرکت ما به سمت مرجعیت علمی است و دشمنان با این حرکت مشکل دارند. دشمن بهتر می داند که ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست و با نگاه و حرکت علمی دانشمندان ما مشکل دارند و دانشگاهیان از این موضوع کوتاه نخواهند آمد.

فخری زاده پلی بین دانشگاه و صنعت

طهرانچی در جمع خبرنگاران گفت: مقام معظم رهبری شهید فخری زاده را دانشمند نامیدند. در واقع فخری زاده یک دیدگاه مبنایی به دانش روز داشت و به دنبال تحول علم با افق مبنایی با نگاه فلسفی بود.

او افزود: حضور در جلسات حکمت و فلسفه فخری زاده را از دیگر شهدا متمایز کرد. فخری زاده پلی بین دانشگاه و صنعت دفاعی بود که برای خلق فناوری دفاعی کشور تلاش می‌کرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار