افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان رشته پرستاری با استفاده از ظرفیت بیمارستان های آموزشی و درمانی كشور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان رشته پرستاری با استفاده از ظرفیت بیمارستان های آموزشی و درمانی كشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی نامه ای در تاریخ 1396/2/23 دستورات لازم را برای برای جذب دانشجویان پرستاری حداقل در 3 بیمارستان آموزشی و درمانی وابسته به دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه که دارای شرایط مناسب برای دانشجویان پرستاری می باشند، صادر کرد.
در متن نامه دکتر حسن هاشمی خطاب به روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور آمده است:
“در راستای آیین نامه توسعه همکاری بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی با دانشکده پرستاری و مامایی در آموزش دانشجویان که در تاریخ 14/4/95 به دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کشور ابلاغ شد، با توجه به سیاست های وزارتخانه مبنی بر افزایش ظرفیت پذیرش رشته پرستاری در آزمون سراسری سال 1397-1396 دانشگاه ها برای جبران کمبود ظرفیت پذیرش دانشجو رشته پرستاری از ظرفیت بیمارستان های تابعه خود استفاده کنید.
به پیشنهاد معاون محترم آموزشی طی نامه شماره 6158/500/د مورخ 1395/12/26 ضروری است به منظور ایجاد شرایط لازم برای افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو پرستاری در آزمون سراسری 1397-1396، در هر منطقه آمایشی حداقل 3 بیمارستان آموزشی درمانی وابسته به دانشگاه های کلان منطقه، که دارای شرایط مناسب برای تربیت دانشجویان پرستاری است، با توجه به مقتضیات دانشگاه و ظرفیت قابل افزایش به عنوان متولی اجرای این طرح انتخاب و با همکاری دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه مربوطه و مطابق با ضوابط آیین نامه مرتبط ظرفیت تربیت پرستار در این بیمارستان ها تعیین شود.
مسئولیت مدیریت و حسن اجرای برنامه آموزشی کماکان بر عهده دانشکده پرستاری و مامایی ذیربط خواهد بود. همچنین ظرفیت اعلام شده در این قالب پس از تصویب در شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی، در دفترچه آزمون سراسری سال 1397-1396 اعمال خواهد شد.”

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار