افزایش ظرفیت پذیرش پرستاری و مامایی در دانشگاه آزاد خوزستان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با اشاره به تصمیمات اخذشده در آخرین جلسه هیأت امنای این دانشگاه برای افزایش ظرفیت رشته‌های پرستاری و مامایی، گفت: در حال حاضر اقداماتی در حال انجام است که جذب دانشجو در این رشته‌ها در واحد شوشتر از سال آینده آغاز شود.

دکتر شهرام لک در خصوص همکاری دانشگاه‌های آزاد خوزستان و علوم پزشکی اهواز، باتوجه به نیاز استان به نیروهای پرستاری و مامایی اظهار کرد: بر اساس آخرین تصمیمی که در جلسه هیأت امنای دانشگاه گرفته شد دکتر ایدنی قول دادند در خصوص افزایش ظرفیت جذب دانشجو در این رشته‌ها به دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان کمک کنند.

وی با بیان اینکه در پنج واحد و مرکز دانشگاه‌ آزاد خوزستان پذیرش دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی با ظرفیت حدود 40 نفر در هر رشته – شهر انجام می‌شود، افزود: وزارت بهداشت در خصوص ظرفیت‌ پذیرش دانشجو بسیار سخت‌گیر است. دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان نیز بر اساس امکانات هر واحد و نیاز استان به دنبال افزایش ظرفیت‌ها است، به همین دلیل ممکن است در برخی واحدها این افزایش ظرفیت‌ها رخ ندهد اما در واحد اهواز با توجه به توان واحد و وجود مراکز درمانی امکان این افزایش ظرفیت وجود دارد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان تأکید کرد: نکته‌ای که باید در زمینه پذیرش دانشجو در رشته‌های پرستاری و مامایی مورد توجه قرار گیرد، بومی بودن دانشجویان است. باید به بومی گزینی در این رشته‌ها دقت کرد و با توجه به مشکلات استان در این حوزه شرایط باید به گونه‌ای فراهم شود تا افرادی که مدرک پرستاری اخذ می‌کنند در استان ماندگار شوند.

لک در خصوص دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد خوزستان برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی اهواز، اظهار داشت: با توجه به کمبود نیروی پرستاری و مامایی در استان در واحدهایی که از توان و امکانات کافی برخوردار هستند، با جذب هیأت علمی مرتبط به دنبال ایجاد رشته‌های پرستاری و مامایی هستیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: هم‌اکنون اقداماتی مانند جذب هیأت علمی متخصص در رشته‌های پرستاری و مامایی در دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر آغاز شده است تا این دانشگاه بتواند در سال آینده در رشته‌های پرستاری و مامایی پذیرش دانشجو داشته باشد.

وی افزود: همچنین برخی نیروها در بیمارستان‌ها وجود دارند که متقاضی برگزاری دوره‌های آموزش‌های آزاد برای اخذ مدرک پرستاری هستند. هم‌اکنون در حال بررسی این درخواست‌ها و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ارائه آموزش‌های لازم به این نیروها هستیم، البته این اقدام هنوز در دست بررسی قرار دارد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار