افزایش ظرفیت ۵ درصدی رشته‌های تخصصی در آزمون دستیاری

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

افزایش ظرفیت ۵ درصدی رشته‌های تخصصی در آزمون دستیاری

مشاور دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی از افزایش ۵ درصدی ظرفیت کل رشته‌های تخصصی در آزمون دستیاری سال جاری خبرداد و اظهارکرد: با توجه به کمبودهایی که در برخی رشته‌های تخصصی وجود دارد و همچنین نیازهایی که تا سال ۱۴۰۴ باید به طور تدریجی به آنها دست یابیم، مقرر شده است که قالب این طرح افزایش ظرفیت در رشته‌هایی باشد که کمبود آنها را در کشور جبران کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از وبدا، دکتر اسماعیل ایدنی افزود: براین اساس در آزمون دستیاری سال جاری ۱۶۵ نفر به ظرفیت کل رشتههای تخصصی کشور اضافه شده است.

ایدنی به برنامه‌های در دست اجرای معاونت آموزشی وزارت بهداشت اشاره و اظهار کرد: معاونت آموزشی در صدد است تا با ایجاد زیرساختهای مناسب هم از نظر تامین نیروی انسانی هیات علمی برای دانشگاه‌ها و هم از طریق فراهم آوردن زیر ساخت‌های فیزیکی و تجهیزاتی در رشته‌هایی که در کشور وجود دارند، برنامه‌های آموزشی مورد نیاز را در دانشگاههای علوم پزشکی راهاندازی کند تا از این طریق بتواند نیازهای موجود را پاسخگو باشد.

مشاور دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی اظهار کرد: طرح برآورد نیروی انسانی مورد نیاز نظام سلامت در حیطه های عمومی و تخصصی در حوزه معاونت آموزشی در دست اجرا است و در دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی برآورد برش های منطقه ای نیروی انسانی تخصصی مورد نیاز کشور در رشته های مختلف انجام شده است.

وی به راه اندازی رشته های جدید در چند مرکز دانشگاهی در اولین گام این طرح اشاره و تصریح کرد: فرآیند تصویب آنها در شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی در دست اقدام است و این افزایش ظرفیت ۵ درصدی در آزمون دستیاری سال جاری هم عمدتاً در دانشگاه‌هایی که زیرساختهای تجهیزاتی و نیروی انسانی هیات علمی و برنامه‌های آموزشی شان فراهم بوده، اعمال شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار