افزایش قیمت مواد غذایی نداریم

دسته ها: اخبار

وزیر جهاد کشاورزی:
افزایش قیمت مواد غذایی نداریم

وزیر جهاد کشاورزی ضمن تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ای برای افزایش قیمت محصولات کشاورزی ندارد، از اعمال محدودیت برای واردات برنج و شکر خبر داد و اعلام کرد: با استفاده از ابزار تعرفه‌ای، قیمت برنج وارداتی را با برنج ایرانی هم‌طراز می‌کنیم.

محمود حجتی امروز (دوشنبه) در حاشیه دیدار خود با وزیر کشاورزی عراق و رییس کمیسیون کشاورزی چین درباره وضعیت قیمت گذاری محصولات کشاورزی در راستای بخشنامه اخیر ابلاغ شده، گفت: برنامه ای برای افزایش قیمت محصولات کشاورزی نداریم و اگر نیازی به افزایش قیمت محصولاتی مانند تخم مرغ، گوشت مرغ، گوشت قرمز و … باشد باید به صورت موردی در جلسه ستاد تنظیم بازار بررسی و تصمیم گیری شود.

به گزارش ایسنا، وی همچنین در خصوص واردات شکر و برنج افزود: با توجه به میزان تولید و ذخایر موجود شکر، در سال جاری وارداتی از این محصول نداشته ایم اما با توجه به نیاز سالانه 600 هزار تنی کشور برای تامین ذخایر استراتژیک و باقیمانده نیاز داخلی، برنامه ریزی برای واردات این محصول در دستور کار قرار دارد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: حدود 300 هزار تن واردات شکر از سوی شرکت بازرگانی دولتی انجام می شود که در این راستا کارخانه های تولیدکننده این محصول به نسبت میزان تولید خود مجوز واردات را از وزارت جهاد کشاورزی دریافت می کنند.

حجتی با بیان اینکه واردات شکر مانند گذشته آزاد نیست، گفت: از این پس واردات شکر و دیگر محصولات استراتژیک مانند برنج بر اساس نیاز داخلی و با نظر وزارت جهاد کشاورزی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در زمینه ثبت سفارش برای واردات محصولات کشاورزی مشکلاتی وجود دارد که در این زمینه اصلاحیه ای به هیات دولت ارسال کردیم، چرا که زمان و میزان نیاز به واردات محصول باید بر اساس نظر وزارت جهاد کشاورزی صورت گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: در حال حاضر برای واردات هر محصول به کشور با نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت میزان آن مشخص می شود و تا 18 ماه ثبت سفارش واردکنندگان قابل تمدید است اما برای محصولات کشاورزی نهایتا فرصتی حدود سه ماه برای ثبت سفارش و یک تا دو ماه برای تمدید آن کافی است و باید زمان ثبت سفارش محصولات کشاورزی کاهش یابد.

اخبار