افزایش وام دانشجویی سه مقطع دانشگاه پیام نور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

افزایش وام دانشجویی سه مقطع دانشگاه پیام نور

معاون اداری ، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور گفت: افزایش شهریه این دانشگاه در سال تحصیلی 97-98 از 15 درصد به 10 درصد کاهش یافت و وام دانشجویی در 3 مقطع تحصیلی افزایش یافته است.

حسن علیزاده معاون اداری ، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه شهریه این دانشگاه در سال تحصیلی 97-98 از 15 درصد با موافقت هیئت رئیسه  به 10 درصد کاهش یافته است، گفت: دانشجویان دانشگاه پیام نور در سال تحصیلی97-98 نه تنها نسبت به دیگر دانشگاه ها شهریه کمتری خواهند داشت بلکه وام دانشجویی برای هر 3 مقطع تحصیلی افزایش یافته است.

وی افزود: دانشگاه پیام نور با 3بانک دولتی قرارداد بسته است که دانشجویان بتوانند تسهیلات 1/4 دهم درصدی برای پرداخت شهریه خود دریافت کنند به طوری که هر دانشجو با یک بار مراجعه به بانک می توانند شهریه مربوط به تمامی دوره تحصیل خود را با توجه به اینکه بانک‌‌ها به سیستم «گلستان» دانشگاه متصل هستند، بپردازد.

علیزاده درباره سقف پرداختی وام دانشجویی برای 3 مقطع تحصیلی اضافه کرد:  با برنامه ریزی و همچنین در نظر گرفتن میزان نسبی شهریه در مقاطع مختلف سقف تسهیلات برای دوره کارشناسی 800 هزار تومان ، دوره کارشناسی ارشد 2 میلیون و پانصد هزار تومان و مقطع دکتری 5 میلیون تومان است.

وی افزود: دانشجویان برای دریافت تسهیلات نیاز به یک ضامن معتبر دارند، البته در صورت نیاز می توانند حساب مربوط به محل یارانه خود را به عنوان ضامن به بانک ارائه دهند.

معاون اداری ، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اقدامات این دانشگاه کمک به دانشجویان بی بضاعت از طریق بنیاد علوی است البته باید به این نکته اشاره کنم که مجمع خیرین دانشگاه را تشکیل داده ایم که از نیم سال آینده یعنی مهرماه 98 این دانشجویان را بورسیه تحصیلی خواهیم کرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار