افزایش ۲۵ درصدی شهریه دوره‌های شبانه و پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

افزایش ۲۵ درصدی شهریه دوره‌های شبانه و پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها

معاون آموزشی وزارت علوم گفت:تا کنون بخشنامه یا درخواستی از طرف دانشکده صدا و سیما برای افزایش رشته تحصیلی در این دانشکده به ما ابلاغ نشده است.

مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص شهریه پردیس‌های خودگردان و دورانه‌های شبانه دانشگاه‌ها، گفت: در این خصوص بخشنامه‌ای را به دانشگاه‌ها ابلاغ کرده‌ایم که بر اساس آنها دانشگاه‌ها حداکثر تا 25 درصد با تصویب هیئت امنا می‌توانند افزایش شهریه داشته باشند.

وی ادامه داد: میزان شهریه دوره‌های شبانه و پردیس‌های خودگردان بر اساس مصوبات هیئت امنا مشخص می‌شود و اگر هیئت امنا دانشگاهی شهریه‌ای بیش از این مقدار را اعلام کند، با دانشگاه مذکور برخورد لازم صورت می‌گیرد.

معاون آموزشی وزارت علوم تصریح کرد: سقف افزایش شهریه را معاونت آموزشی وزارت علوم تعیین می‌کند و میزان آن در هیئت امنای هر دانشگاه مشخص می‌شود.

تمرکز وزارت علوم در بحث شهریه بر دانشگاه‌های دولتی شبانه است
نیاسر اضافه کرد: در حال حاضر بیشتر تمرکز ما بر دانشگاه‌های دولتی است و عملا منظورمان همان دوره‌های شبانه است، چون دوره روزانه دانشگاه‌ها شهریه ندارند و شهریه پردیس‌های دانشگاهی نیز در هیئت امنا تعیین می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی چندین رشته جدید در دانشگاه صدا و سیما، یادآوری کرد: برای اینکه رشته جدیدی در دانشگاه ایجاد شود، باید در شورای گسترش مطرح و کارهای کارشناسی آن صورت گیرد،پس از تأیید نهایی دانشگاه‌ها می‌توانند رشته جدید را ارائه دهند؛ در حال حاضر هم بخشنامه یا درخواستی از طرف دانشکده صدا و سیما برای افزایش رشته تحصیلی در این دانشکده به ما ابلاغ نشده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار