افزایش 10 تا 15 درصدی شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی در سالجاری

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

افزایش 10 تا 15 درصدی شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی در سالجاری

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی درباره افزایش شهریه این دانشگاه‌ها در سال جاری تحصیلی گفت: افزایش شهریه باید حداقل ۱۰ و حداکثر ۱۵ درصد و بر اساس نظر هیات امنای این دانشگاه‌ها باشد.
علی آهون منش رئیس اتحادیه دانشگاه های غیرانتفاعی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، درباره افزایش شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی در سال جاری تحصیلی ۹۸-۹۷ گفت: از سال تحصیلی 94-93 بخشنامه‌ای از سوی اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی صادر شد که شهریه و افزایش آن توسط هیات امنای دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی تعیین شود.

وی در توضیح بیشتر این موضوع افزود: مفهوم متن این بخشنامه آن است که این دسته از دانشگاه‌ها هر چقدر که بخواهند می‌توانند شهریه را افزایش دهند ولی وقتی شهریه گران باشد عملا دانشجو امکان پرداخت آن را ندارد و ممکن است بین ۳۵۸ دانشگاه غیرانتفاعی نوسان تعیین شهریه به وجود آید.

رئیس اتحادیه دانشگاه های غیرانتفاعی تصریح کرد: این اتحادیه در ابلاغیه سال جاری خود به دانشگاه‌ها اعلام کرد که افزایش شهریه سالجاری تحصیلی باید حداقل ۱۰ و حداکثر ۱۵ درصد باشد و بر همین اساس هیات امنای این دانشگاه‌ها می‌توانند بین این رقم افزایش شهریه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: از نظر قانونی هیات امنای دانشگاه‌های غیرانتفاعی می‌توانند بیش از ارقام اعلام شده شهریه خود را افزایش دهند اما نگرانی اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی آن است که به دلیل افزایش شهریه از رقبای خود مانند دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور و … دانشجوی کمتری را پذیرش کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار