افزایش 30 درصدی حق‌الزحمه مربیان در مناطق کم برخوردار

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

افزایش 30 درصدی حق‌الزحمه مربیان در مناطق کم برخوردار

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با اشاره به افزایش 30 درصدی حق الزحمه مربیان در مناطق کم برخوردار، گفت: بخش آموزش در مناطق کم برخوردار کمتر مورد توجه قرار گرفته است که باید تلاش بیشتری برای حل مشکلات این مناطق و ایجاد شرایط بهتر در این زمینه انجام شود.
به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، دکتر سیدحمید جمال‌الدینی در نشست صمیمی با حوزه معاونت آموزش، پژوهش، مربیان و ناظران آموزشی، اظهار داشت: دو بال آموزش در جمعیت هلال احمر، مربی، ناظر و ارزیاب ها هستند که مربیان و ناظران جمعیت هلال احمر باید به چرایی و کرامت جمعیت هلال احمر توجه داشته باشند.
وی درباره حق الزحمه پرداختی به مربیان تصریح کرد: در سفرهای استانی مشکلات مربیان در نظر گرفته شده و در جمع بندی نهایی امسال نیز پرداختی به مربیان بهبود یافته است؛ به علاوه در سال جاری در دستورالعمل ابلاغ شده به تمامی استان ها، درصد افزایش سالانه لحاظ و سابقه تدریس، مدرک تحصیلی و دیگر موارد مرتبط لحاظ شده است.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه آموزش اصل ضروری در جمعیت هلال احمر است، گفت: بر این اساس باید علاوه بر اصلاح حق الزحمه مربیان، سطوح مربیگری نیز ارتقا پیدا کرده و همچنین زمینه برای آموزش و ایجاد مربیان بین المللی فراهم شود.
وی از افزایش 30 درصدی حق الزحمه مربیان در مناطق کم برخوردار خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه در بخش آموزش در مناطق کم برخوردار غافل بوده ایم که باید تلاش بیشتری برای حل مشکلات این مناطق و ایجاد شرایط بهتر در این زمینه انجام شود.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر درباره تربیت ناظر از سوی این جمعیت با ارائه آموزش های لازم تاکید کرد: طی 9 ماه گذشته یک هزار و 500 نفر ارزیابی شده و 900 نفر دیگر به عنوان ناظر تربیت کرده ایم که این اقدام بسیار بزرگ و مهمی در زمینه آموزش بوده است.
وی با اشاره به ارائه ارزیابی مربیان در سال جاری، خاطرنشان کرد: در سال جاری مربیان در زمینه نحوه آموزش، فن بیان و روش تدریس ارزیابی خواهند شد.
جمال الدینی با اشاره به توسعه آموزش‌های مجازی در زمینه آموزش، اظهار داشت: امسال در زمینه آموزش مواردی همچون مربیان، توسعه آموزش‌های مجازی، استانداردسازی فضای فیزیکی و تجهیزات آموزشی مورد توجه گرفته است.
با بیان اینکه اجرای طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) زمینه‌ساز اشتغال جوانان خواهد بود، گفت: طرح خادم زمینه‌ساز اشتغال جوانان علاقه‌مند در راستای ارائه خدمات آموزشی به مردم در چارچوب شرکت های خصوصی خواهد بود.
سخنگوی جمعیت هلال احمر در ادامه افزود: با توجه به اینکه سالانه 10 هزار میلیارد تومان هزینه حوادث طبیعی در کشور است، با اجرای طرح خادم می‌توان 2500 میلیارد از این هزینه را از طریق آموزش کاهش داد که از لحاظ اقتصادی زمینه فعالیت برای جوانان و اشتغال‌زایی آنان را هم فراهم خواهد کرد.
وی با بیان اینکه اجرای طرح خادم تقاضای مردم برای ارائه خدمات آموزشی و امادگی در حوادث و بلایا را افزایش خواهد داد، گفت: در زمینه ارائه خدمات مرتبط با آموزش و آمادگی برای مقابله با بلایا به مردم، بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد می توانند نقش عمده ای در پاسخ به این تقاضا داشته باشند.

اخبار آموزش و پرورش اخبار