افزایش 30 درصدی سهمیه استخدامی فرزندان ایثارگران در برنامه ششم توسعه

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

افزایش 30 درصدی سهمیه استخدامی فرزندان ایثارگران در برنامه ششم توسعه

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: سهمیه استخدامی فرزندان شاهد و ایثارگر از 25 به 30 درصد در برنامه ششم توسعه افزایش یافت.
سعید عندلیبی عصر سه شنبه در نشست با قضات و و کلای شاهد و ایثارگر و هیات مدیره کانون وکلای چهارمحال و بختیاری ابراز امیدواری کرد: با تحقق این میزان افزایش نرخ بیکاری در جامعه هدف کاهش پیدا کند.
وی اظهار کرد: هم اکنون فرزندان شاهد و ایثارگر در حوزه های مدیریتی در سطح کشور جایگاه خوبی دارند و تعداد زیادی از این گروه ها پست های مدیریتی دارند.
وی گفت: بیش از 7 هزار نخبه از جامعه ایثارگری در مرکز تشکل های ایثارگری بنیاد ثبت نام شده اند.
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: با فعال شدن این تشکل، از نخبگان ایثارگر در تصمیم سازی ها استفاده می شود.
وی با اشاره به ماده 59 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران افزود: بر این اساس؛ قوه قضائیه، سازمان ثبت اسناد و املاک، کانون وکلای دادگستری، کانون کارشناسان رسمی، مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه مکلفند 30درصد از سهمیه صدور دفاتر خدمات قضائی و الکترونیک، سردفتری، صدور پروانه وکالت و مجوز کارشناسان رسمی دادگستری را به فرزندان و همسران شهدا، جانبازان با حداقل 10 درصد، آزادگان با داشتن حداقل سه ‌ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل 6 ماه حضور در جبهه و همسر و فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل 12 ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، بدون رعایت شرط سنی در صورت واجد شرایط بودن اختصاص دهند.
وی گفت: براساس این ماده، قوه قضائیه برای حمایت از این قشر مکلف به اجرای آن است و منابع مالی آن نیز توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تامین شود.
وی از اینکه در برخی استان ها کانون وکلا سختگیری هایی در زمینه سهمیه استخدامی فرزندان شاهد و ایثارگر دارند، انتقاد کرد.
عندلیبی اظهار کرد: به دلیل پایین بودن میزان پرداختی بنیاد شهید به وکلا، وکلای با سابقه و همچنین فارغ التصحیلان دانشگاهی رشته حقوق، انگیزه ای برای فعالیت در بنیاد شهید و امور ایثارگران ندارند.
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه در محاکم قضایی مشکلات زیادی در حوزه ایثارگری وجود دارد، افزود: انتظار است دادگستری و قوه قضائیه و قضات با جدیت و تعصب از پرونده هایی که یک طرف دعوا ایثارگران هستند، دفاع کنند.
عندلیبی در ادامه افزود:هم اکنون برخی از پرونده های دعاوی در دادگستری ها یک طرف دعوا ایثارگر و طرف دیگر بنیاد شهید و امور ایثارگران است که می طلبد وکلا مستندات و سوابق پرونده ها را از بنیاد شهید و امور ایثارگران دریافت کنند.
به گفته وی در برخی از این پرونده ها بدون دریافت مستندات رای علیه بنیاد شهید و امور ایثارگران صادر می شود و یا رای اشتباهی صادر می شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال وبختیاری نیز در این نشست با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و رفع مشکلات معیشت ایثارگران گفت: با اجرایی شدن کامل قانون جامع خدمات ایثارگری می توان بسیاری از مشکلات این قشر را رفع کرد.
فریبرز نجفی افزود: اجرای این قانون بعد از 4 سال که بصورت آزمایشی در وزارتخانه ها و ادارات اجرایی شده امسال ویرایش و به دولت ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات امروز جامعه ایثارگری رسیدگی به امورات قضائی است، اظهار کرد: امسال شعبه مختص ایثارگران و شورای حل اختلاف ایثارگران در دادگستری استان دایر شده است.
نجفی با تاکید بر رفع مشکلات جامعه ایثارگری افزود: امروز همه دستگاه های اجرایی موظف به رفع مشکل این قشر هستند.
قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از دی ماه سال 91 به صورت آزمایشی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و دی ماه سال 95 زمان آزمایشی آن به پایان رسید و بنیاد شهید تلاش های زیادی برای دائمی شدن آن انجام داد که در مجلس این موضوع به تصویب رسید و اکنون شورای نگهبان نیز آن را تایید کرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار