افزایش 30 هزار نفری پذیرش دانشجو در دانشگاه فنی حرفه‌ای

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

افزایش 30 هزار نفری پذیرش دانشجو در دانشگاه فنی حرفه‌ای

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: امسال پذیرش دانشجو در این دانشگاه نسبت به سال قبل 30 هزار نفر افزایش داشته است.

دکتر ناصر شمس با حضور در غرفه ایسنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، ضمن اعلام این خبر به ایسنا، گفت: نگاه مسئولین، حکومت و دولت به حوزه فنی و حرفه ای جدی‌تر شده که این مساله نکته امیدوارکننده‌ای است و مجموعه مسئولین کشور به این نتیجه رسیده اند که روند حرم آموزش های عالی در کشور باید تغییر کند.

وی ادامه داد: ما ادعا نمی کنیم که نباید در کشور دانشجوی دکتری و ارشد تربیت کنیم اما باید توجه معطوف به ترتیب به تکنسین، کارشناس، کارشناس ارشد و سپس دکتری باشد در حالی که در حال حاضر این وضعیت برعکس است.

رییس دانشگاه فنی ‌و حرفه ای با بیان اینکه خوشبختانه در جهت گیری‌های آموزشی تغییراتی ایجاد شده است، گفت: در عین حال که بسیاری از دانشگاه‌ها مشکل پذیرش دارند وضعیت دانشگاه فنی و حرفه ای در این مورد خوب بوده و نسبت به سال قبل 30 هزار نفر افزایش پذیرش دانشجو داشته است.

شمس درباره تقاضامحور کردن رشته های دانشگاه فنی و حرفه ای، بیان کرد: ما باید به سمت ایجاد رشته هایی برویم که تقاضای جامعه را پاسخ دهد. در حال حاضر فعالیت بسیاری از دانشگاه‌ها با نیاز بازار متناسب نیست به همین دلیل ما دنبال این مساله هستیم که ضمن ارزیابی رشته‌ها، آنها را متناسب با نیاز روز و شرایط هر استان اصلاح کنیم و رشته های جدیدی را متناسب با نیاز جامعه طراحی کنیم.

وی با بیان اینکه اولویت دانشگاه فنی حرفه ای، تقویت تکنسین است، افزود: به همین خاطر اعتقاد داریم زمانی بحث رشته های فنی سامان داده می شود که ما ارتباط مان را با صنعت توسعه دهیم و بخش خصوصی بخصوص اتحادیه‌های صنفی و شهرک های صنعتی را شناسایی کرده و به آنها ورود کنیم.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای یادآور شد: چند روز قبل نشستی با بخشی از اتحادیه‌های صنعتی اتاق بازرگانی تهران جهت افزایش تعامل برگزار شد تا با کمک آنها نیازهایشان را مرتفع کنیم و با صنعتگران و متخصصان تعامل بیشتری داشته باشیم.

شمس درباره وضعیت کمک های خیرین به دانشگاه فنی حرفه ای، اظهار کرد: معتقدیم که شرایط دولت به نحوی نیست که بتواند نیازهای ما را تامین کند و ما هم نمی توانیم فقط از دولت انتظار کمک داشته باشیم.

وی ادامه داد: یکی از بسترهای تامین نیاز مالی، خیرین هستند که خوشبختانه کمک های خوبی از سوی آنها به دانشگاه فنی حرفه ای انجام گرفته است و در دو ماه گذشته چندین جلسه با خیرین در استان های مختلف از جمله تهران، یزد، گلستان و چند شهر دیگر برگزار شده است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای با بیان اینکه بیشترین کمک های انجام شده از سوی خیرین درباره تجهیز دانشگاهها و بهبود و ایجاد خوابگاه ها بوده است، گفت: امیدواریم که ارتباط ما با خیرین پیامدهای خوبی را برای دانشگاه به همراه داشته باشد.

وی درباره برنامه های دانشگاه در خصوص فعالیت های بین المللی، گفت: دانشگاه در حال تلاش برای ارتباط با کشورهای مختلف و ایجاد شعباتی در آنها از جمله کشور عراق است که زمینه ها و مجوزهای آن در دست بررسی است.

شمس افزود: با کشور کره جنوبی نیز قراردادی در بحث پژوهش و تجهیزات در حال انعقاد است و در حوزه های دوره های تخصصی نیز از آنها در بعضی از بخش ها کمک خواهیم گرفت و با این کشور قصد تبادل استاد نیز داریم.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در پایان از برگزاری مسابقه construction (کانستراکشن) خبر داد و گفت: این مسابقه برای اولین بار در کشور آذرماه در استان یزد با حضور شرکت کنندگانی از 48 کشور برگزار می شود. این مسابقه، مسابقه ساخت با قوطی کنسروهای مواد غذایی است که توسط انجمن بین المللی construction (کانستراکشن) در آمریکا هر سال در یک کشور برگزار می شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار