افزوده‌شدن ۲۰۰نفر به ظرفیت پذیرش رشته‌پزشکی در آبادان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

افزوده‌شدن ۲۰۰نفر به ظرفیت پذیرش رشته‌پزشکی در آبادان

نماینده آبادان در مجلس گفت: در نشست تخصصی که با معاون وزیر بهداشت داشتیم این موافقت را گرفتیم که ۲۰۰ نفر به ظرفیت رشته پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان اضافه شود
به گزارش تسنیم غلامرضا شرفی اظهار داشت: طی جلساتی که با وزیر بهداشت و معاونانش داشتیم توانستیم موافقت وزیر را در خصوص افزایش 10 رشته پیراپزشکی به دانشگاه آزاد آبادان بگیریم.

وی افزود: به‌این‌ترتیب 10 رشته پیراپزشکی که شامل رشته‌های رادیولوژی، فیزیوتراپی و داروسازی نیز می‌شود به رشته‌های این دانشگاه اضافه می‌شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این موضوع درآمد پایدار و مناسبی نصیب دانشگاه آزاد آبادان می‌کند، عنوان کرد: جذب دانشجو نیز سبب رونق علمی و به‌تبع آن رونق اقتصادی شهر می‌شود.

شرفی اعلام کرد: از طرفی طی این موافقت می‌توانیم با جذب دانشجوی خارجی از کشورهای همسایه مانند عراق و کویت یک کار مشترک علمی را به انجام رسانده و در بنیه علمی وابستگی ایجاد کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: مقام معظم رهبری نیز بر موضوع استفاده از ظرفیت‌ها و بنیه علمی کشور تأکید دارند و این موضوع نیز در همین راستا است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی آبادان 60 دانشجو در رشته پزشکی دارد، تصریح کرد: در نشست تخصصی که با معاون وزیر بهداشت نیز داشتیم این موافقت را گرفتیم که 200 نفر به این تعداد اضافه شود.

نماینده آبادان در مجلس گفت: البته این موضوع به شرطی است که 100 نفر از این 200 دانشجو را از کشورهای منطقه جذب کنیم زیرا در حال حاضر نیز این ظرفیت در کشورهای منطقه وجود دارد.

شرفی با اشاره به نشستی که اخیراً با اساتید دانشگاه‌های کشورهای منطقه و مسئولان آن‌ها شد، عنوان کرد: مسئولان عراقی و اساتید دانشگاه‌های این کشور نیز بر این موضوع تأکید داشتند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: جذب دانشجوی خارجی در آبادان سبب اشتغال‌زایی، توسعه میدانی و علمی رشته‌های پیراپزشکی در سطح شهرستان و حتی استان می‌شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار