افشای راز قتل مادرزن بعد از 10 روز

دسته ها: اخبار

به گزارش جام جم، بیست و هفتم اسفند سال گذشته دختر جوان با تلفن خانه مادرش تماس گرفت تا به او اطلاع دهد که تا ساعاتی دیگر به دنبالش می آید تا به مسافرت بروند، اما کسی پاسخگو نبود.

او دل نگران مادرش شد و در تماس با دیگر اعضای خانواده اش موضوع را خبر داد و از آنها خواست به خانه مادر بیایند. آنها با حضور در مقابل خانه مادرشان در خیابان شهدای شهر همدان چند بار زنگ در را به صدا درآوردند، اما کسی پاسخگو نبود. فرزندان زن میانسال در تماس با پلیس و آتش نشانی موضوع را اطلاع دادند. دقایقی بعد آتش نشانان و ماموران در محل مورد نظر حضور یافتند.

کشف جسد زن میانسال در خانه

همزمان با شروع تحقیقات ماموران با هماهنگی قضایی اجازه دادند آتش نشانان وارد خانه زن میانسال شوند. امدادگران با حضور در این خانه با جسد غرق در خون زن پنجاه و پنج ساله رو به رو شدند.

ماموران انتظامی نیز در بازرسی از محل حادثه متوجه شدند هیچ وسیله ای از این خانه به سرقت نرفته و به نظر می رسد زن میانسال قربانی انتقامگیری شده باشد.

با گزارش وقوع این جنایت به بازپرس کشیک قتل دادسرای همدان، تحقیقات کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی برای رازگشایی از این جنایت آغاز شد. تحقیقات اولیه پلیس نشان می داد زن میانسال در خانه تنها بوده و قرار بود همراه فرزندانش به مسافرت برود که پیش از سفر این حادثه برایش رخ داده است.

در ادامه پزشکان نظر دادند که این زن بر اثر اصابت ضربه های جسم سخت به سرش، جان باخته است.

کارآگاهان جنایی ابتدا به تحقیق از همسایه ها پرداختند که مشخص شد، زن کشته شده با کسی اختلاف نداشته و نمی دانند چه کسی دست به این کار زده است. تحقیقات از خانواده مقتول نشان می داد داماد سی و سه ساله خانواده با مقتول اختلاف قدیمی داشته است.

کشف سرنخ جنایت

همین سرنخ کافی بود تا پلیس به این مرد مظنون شود بنابراین زمانی که برای دستگیری وی به خانه او اعزام شدند، پی بردند متهم آنجا را ترک کرده و همسرش از وی بی خبر است. در بازرسی از خانه نیز لباس خونین مرد جوان در انباری کشف شد.

کارشناسان تشخیص هویت هم با آزمایش های تخصصی اعلام کردند، خون برجای مانده روی لباس متعلق به مقتول است.

مخفیگاه های احتمالی داماد خانواده زیرنظر گرفته شد تا این که ده روز بعد از حادثه وی در خانه یکی از دوستانش، شناسایی و دستگیر شد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شد و اظهارات متناقضی را بیان کرد، تا این که چند روز پیش در ادامه بازجویی هایی پلیسی به قتل مادرزنش اعتراف کرد.

اعتراف متهم به قتل با قصد انتقامگیری

رئیس پلیس آگاهی استان همدان در این باره به جام جم گفت: با تحقیق از متهم به قتل معلوم شد او از مدتی پیش با مادرزنش اختلاف هایی داشته و چند بار از او خواسته بوده تا کمتر در زندگی او و همسرش دخالت کند که همین موضوع باعث اختلاف میان آنها شده بود بنابراین روز حادثه به عنوان مهمان و با ادعای این که می خواهد به اختلاف خود و مادرزنش پایان دهد وارد خانه او شده و پس از مشاجره لفظی، با چکشی که همراه آورده بوده دو ضربه به سر وی زده و باعث مرگ مادر زن خود شده و پس از فرار از آنجا به خانه خودش رفته و بعد از عوض کردن لباس خون آلودش گریخته بود.

سرهنگ رضا زارعی افزود: با اعتراف متهم به قتل، وی روز گذشته صحنه حادثه را مقابل کارآگاهان جنایی بازسازی کرد و به زندان منتقل شدتا با تکمیل تحقیقات به زودی در دادگاه کیفری استان به اتهام قتل محاکمه شود.

تلنگر

دلایل وقوع قتل های خانوادگی

نورالله عزیزمحمدی – قاضی جنایی تهران

قتل های خانوادگی از جهات مختلفی قابل بررسی است. این دسته از جنایت ها به دلیل این که در محیط خانه رخ می دهد، معمولا از سوی پلیس یا دستگاه قضایی قابل پیشگیری نیست.

در جنایت های خانوادگی قاتل و مقتول با هم نسبت خونی داشته و همچنان همسرکشی مهم ترین قتل خانوادگی محسوب می شود. بررسی پرونده های جنایت های خانوادگی نشان می دهد، اغلب قاتلان بر اثر خشم آنی و کنترل نکردن رفتارشان در حالت عصبانیت، دست به قتل زده اند. این قاتلان بعد از جنایت، از کار خود ابراز پشیمانی می کنند که دیگر هیچ سودی ندارد. برای پیشگیری از وقوع قتل های خانوادگی باید به سمت اقدامات فرهنگی رفت و هموطنان را با راه های کنترل خشم آشنا کرد.

طی سال های اخیر شاهد کاهش آستانه تحمل افراد جامعه بوده ایم که این موضوع افزایش نزاع و درگیری ها را در پی داشته است.

اگر به شهروندان آموزش دهیم چگونه خشم خود را کنترل کنند بسیاری از حوادث تلخ بخصوص قتل های خانوادگی کاهش خواهد یافت. از سوی دیگر باید فرهنگ استفاده از مشاوران باتجربه در خانواده ها نهادینه شود زیرا گاهی یک اختلاف ساده که با کمک مشاوران باتجربه قابل حل است، تبدیل به بحرانی در زندگی خانوادگی شده و پایانی تلخ را رقم می زند.

در پایان نباید نقش مواد مخدر بخصوص مواد مخدر صنعتی را در جنایت های خانوادگی نادیده گرفت. ردپای شیشه در پرونده های همسر و فرزندکشی پررنگ است و خانواده ها باید اعتیاد یکی از اعضا به شیشه و توهمات ناشی از مصرف آن را جدی بگیرند.

رسانه ها بخصوص رسانه ملی در این زمینه وظیفه سنگینی دارند و با اطلاع رسانی مستمر باید در جهت افزایش آگاهی و فرهنگ سازی در جامعه گام بردارند.

اخبار