الزام اساتید دانشگاه آزاد به اخذ گرنت برای دانشگاه

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

الزام اساتید دانشگاه آزاد به اخذ گرنت برای دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اعضای هیأت علمی باید در طول سه یا چهار سال موفق به اخذ گرنت برای دانشگاه محل تدریس خود شوند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دوازدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی خطاب به اعضای هیأت امنای این دانشگاه، گفت: نتیجه و سرانجام کارها بسیار مهم است، از این رو از اعضای هیأت امنا مصوباتی می خواهم تا بتوانند در زمان بحران با اجرای آن، دانشگاه را نجات دهند.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت و ﮐﺎﻫﺶ ﻫﺰﯾﻨﻪ‌ها از اولویت های ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺁﺯﺍﺩ ﺍﺳﻼﻣﯽ است، خاطرنشان کرد: اعضای هیأت امنا باید با برنامه ریزی مدون، افزایش بهره وری و حذف هزینه های غیرضروری هزینه ها را کاهش دهند.

دکتر فرهاد رهبر گفت: در تنظیم بودجه باید مدیریت هزینه ها در جهت کاهش هزینه ها باشد و ارقام واقعی را ارائه و راهکارهایی برای درآمدزایی تدوین شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به لزوم ارتقای کیفیت آموزشی در دانشگاه، گفت: کیفیت بخشیدن به آموزش و پژوهش براساس کیفیت بخشی به هرم اعضای هیات علمی آغاز می‌شود. اعضای هیأت علمی باید در طول سه یا چهار سال موفق به اخذ گرنت برای دانشگاه محل تدریس خود شوند، این سبب می شود تا استادان موضوعات فعالیتهای پژوهشی و پایان نامه ها را به سمت گرنت سازی سوق دهند.

دکتر فرهاد رهبر در ادامه به راهکارهای درآمدزایی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی می توان کاری کرد که دانشجویان و اساتید برای دانشگاه درآمدزایی کنند. باید با گسترش شرکت های دانش بنیان و استفاده از ظرفیتهای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی به سمت تولید ثروت پیش برویم.

وی آموزش های مهارتی به علاقمندان با شناخت اولویت ها و مزیت های منطقه ای را یکی از راه های ایجاد درآمد برای واحدهای دانشگاهی دانست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به قدمت آذربایجان و تبریز در کسب و کار گفت: تبریز از پیش از اسلام و بعد از اسلام محل کسب و کار و تجارت بوده و بر این اساس باید در بودجه بندی این دانشگاه برنامه های مدون و مستند با برنامه عملیاتی داشته باشیم.

براساس این گزارش، تصمیم‌گیری در خصوص بودجه سال ۹۷، انتخاب اعضای کمیسیون دائمی هیأت امنا و کمیته نظارت بر حسن اجرای مصوبات هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، ناحیه‌بندی آموزشی و پژوهشی و چارت سازمانی واحدها و مراکز آموزشی استان از جمله مباحث مطرح شده در دوازدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی بود که با حضور دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و اعضای هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار