امام جمعه اهواز: مساله آزمون استخدامی وزارت نفت را پیگیری می‌کنم

دسته ها: اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

امام جمعه اهواز: مساله آزمون استخدامی وزارت نفت را پیگیری می‌کنم

امام جمعه اهواز گفت: به نیابت از مردم خوزستان مساله آزمون استخدامی وزرات نفت را پیگیری می کنم.
به گزارش ایرنا آیت الله سید علی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز در واکنش به آزمون استخدامی وزارت نفت و در نظر گرفتن شرایطی همچون معدل و رتبه دانشگاهی برای شرکت در این آزمون اظهار کرد: 45 نفر از ائمه جمعه نسبت به روش غلط آزمون استخدام وزارت نفت نامه نوشتند، علاوه بر این نماینده های مجلس شورای اسلامی خوزستان و استاندار خوزستان نیز پیگیر این مساله هستند.
وی موضوع شرط معدل را در این آزمون منصفانه ندانست و بیان کرد: ما استادکاران تجربی داریم که کارشان را هر کسی نمی‌تواند انجام دهد؛ اما اگر مساله آنها این است می‌توانند دوره های آموزشی برای آنها بگذارند تا بیشتر تقویت شوند.
امام جمعه اهواز ادامه داد: اینکه اولویت را به بومی ها ندهند و بگویند فلان دانشگاه رتبه علمی اش بالا است اصلا برای ما قابل قبول نیست.
وی گفت: ما درباره استخدام ها مکرر گفته ایم که اولویت با بومی ها استان است.
آیت الله موسوی جزایری با اشاره به سفر اخیر معاون اول رییس جمهوری و هیات همراه به خوزستان و تقدیر از اقداماتی که در این سفر انجام شد اظهار کرد: بهره برداری از کارخانه فولاد شادگان و اشتغال 700 جوان شادگانی‌، بهره برداری از شرکت نورد فولاد خرمشهر و ایجاد اشتغال بالای سه هزار نفر(مستقیم و غیرمستقیم)، احداث گام نخست کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان، ساخت کارخانه پترووپالایش و آبرسانی برای 111 روستای اندیکا حرکت های بسیار مفیدی است که در این سفر انجام شد.
وی با اشاره به نشست شورای اداری هفته گذشته با حضور معاون اول رییس جمهوری در استانداری خوزستان گفت: تذکراتی در رابطه با وضعیت انتقال آب خوزستان داشتم و پیش از این نیز نظرمان را در این باره اعلام کرده ایم.
امام جمعه اهواز در ادامه سخنانش موسس اصلی وحدت را پیامبر (ص) دانست و بیان کرد: وقتی آن بزرگوار به مدینه هجرت کرد احساس کرد مانع بزرگی به نام اختلاف میان 2 قبیله وجود دارد برای همین رسول اکرم (ص) خود در صدد برداشتن این سد بلند شد و تصمیم گرفت آنها را آشتی دهد و متحد شوند و همین کار را نیز کرد.
وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: نخستین خدمتی که امام خمینی (ره) نیز انجام داد این بود که احساس نگرانی عجیبی از اختلاف علما، حوزوی ها و دانشگاهیان داشت.
خطیب جمعه اهواز ادامه داد: در آن زمان طبقه تحصیل کرده و علما نسبت به هم بدبین بودند؛ علما از زمان پهلوی اول دانشگاهیان را ملحد و غربزده حساب می‌کردند در حالی که این مطلب کلیت نداشت چرا که در صفوف دانشگاهیان افراد انقلابی و متدین زیاد بود.
وی اظهار کرد:از آن سو نیز دانشگاهیان نسبت به علما بدبین بودند و فکر می کردند که آنها مرتجع هستند و از قافله بشری عقبند؛ شاید برخی علما اینطور بودند اما بیشترشان سیاسی و روشنفکر بودند و برای دردهای جامعه نسخه داشتند.
آیت الله موسوی جزایری با تاکید بر اینکه دست استعمار همیشه به اختلاف دامن میزد بیان کرد: امام خمینی (ره) همیشه نگران این اختلاف بود و اظهار تاسف می‎کرد و تا زمانی که دانشگاه و حوزه با هم متعهد نشدند انقلاب پیش نرفت.
وی اتحاد را اعجاز آفرین و اختلاف را مضر دانست و گفت: انقلاب زمانی پیروز شد که علما، دانشگاهیان و بزرگ و کوچک به امام لبیک گفتند و براساس پیش بینی امام (ره) وقتی این 2 گروه متحد شدند انقلاب پیروز شد و جایی برای طاغوت نبود.
امام جمعه اهواز با بیان اینکه وحدت یعنی در اهداف مشترک در کنار هم باشیم توضیح داد: ما مسلمانیم و هدف مشترک و مسئولیتی سنگین برعهده داریم و با وجود اختلاف، به هدف های بزرگ نمی توانیم برسیم برای همین باید با هم یکی باشیم.
وی ادامه داد: امروز می بینیم قدس در خطر است، قدس متعلق به اسلام و مرکز اسلامی است مگر امکان دارد مسلمانان از قدس دست بردارند؛ ما از قدس کوتاه نخواهیم آمد و این یک هدف مشترک برای ما مسلمانان است.
آیت ا… موسوی جزایری تاکید کرد: مسلمانان دنیا خونشان از این حرف رییس جمهور آمریکا که قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی خطاب کرده به جوش آمده است لذا همه مردم ، دانشگاهیان و علما باید بپا خیزیم و نگذاریم این توطئه عملی شود.
وی در پایان با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان راهیان نور در سوسنگرد گفت: خداوند شهدای این حادثه را با فاطمه زهرا (س) محشور فرماید.

اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار